29/7 Torsdag - Spöregn...

Vaknade av spöregnet - himla tacksamt väder när man har mycket innejobb att göra, men det finns ju måtta på saker och ting... :-O. Mörkt och eländigt blir det också...


Efter frukosten och lite datorsurfning så satte ajg ingång med målningen under tiden som regnet skvalade ner... Målade sängramen och de båda sängborden en gång till. Blev kanonbra! Jag har ju målat med äggoljetempera, vilket innebär att sängen måste stå och torka ett tag nu. Det tar mellan 1-3 veckor för färgen att härda. Jag är ju optimist och hoppas att jag till nästa helg kan börja med att få piffa till mitt sovrum :-)

Men snygg säng blev det i alla fall!



En liter gick åt till detta och nu har jag min byrå kvar att måla, alltså behöver jag åka till Ovolin och shoppa en burk till...

Jag var klar med sängen vid 13-snåret och passade då på att käka lunch och surfa runt lite på blocket. Lagom när jag var klar så kom T. Det blev ingen fisketripp för honom och hans polare - regnade för mycket - istället åkte han ut till mig för att hjälpa till med målningen :-). Det tackar man ju för! Går ju fortare om man är två.

Så under tiden som jag grejade med att spackla spegledörren, skrapa rent fönsterbrädan i hallfönstret från torr färg och spackla över ojämnheter på skorstensmuren - så tvättade T taket i trapphallen och så målade han det med grundfärg.

Så det bruna fula taket i trapphallen är nu ett minne blott :-)




När vi var klara med detta var det dags för lite soppa, passar bra en dag som denna när vädret står som spön i backen...

Eftersom taket blev målat med grundfärg så stank det fan i huset igen. Alltså så passade vi på att åka in till stan - jag behövde shoppa lite.

Först åkte vi till Ovolin, där tog det fasligt lång tid innan jag kom ut med min färgburk. Mycket folk och mycket tillblandning av färg. Men till sist så var det min tur att få en liter av min färg blandad och vi kunde sedan åka vidare till Elon där jag shoppade en ny stekpanna som de hade rea på. Passade också på att knalla in på Robertssons butikccoh köpte lite korv. Efter detta så åkte vi vidare till Bauhaus.

Jag var på jakt efter ett par lampplafonder att ha i hallen på övervåningen, ett par plafonder som inte kostar en förmögenhet dessutom. Hittade ett par enkelt snygga för det facila priset av 99 kr st - det tyckte jag var helt ok. Kollade sedan på golv. Hittade en helt OK plastmatta som passar som hallgolv på övervåningen, men först ska den gamla äckliga korkmattan ut och så ska undergolvet fixas till...

Vi fortsatte sedan till Mariebergs galleria eftersom jag behövde åka till ett apotek och köpa allergimedicin. Passade på att gå ett var när vi ändå var där. Kom på att vi var hungriga och slank in på McD och det smakade bra. Matta och belåtna vandrade vi vidare. Det var fortfarande rea på Hemtex så jag köpte mer underlaken och så slank vi in på Cervera där jag hittade en söt liten Ittalaljusstake till halva priset. Innan vi åkte hemåt så åkte vi förbi Icaaffären där jag hämtade ut ett brev som var för stort att gå ner i brevlådan. Sedan var det full fart hemåt.

Dagens shopping...




Det stora kuvertet som jag hämtade vid paketutlämningen innehöll en "reporterväska" som jag beställt från Fujicolour - och vilket fin väska ;-) - kan ju inte bli bättre än med ett Nallemotiv över hela framsidan av väskan ;-)



Klockan var 20 när jag var hemma igen, men lite målning hann jag göra innan det blev för sent. Hade kvar att måla insidan på min garderobsdörr i sovrummet, så den passade jag på att ge en strykning. Under tiden som jag målade så hörde jag att hundarna busa nere på undervåningen och när jag kom ner så såg jag att busfröna hade roat sig kungligt - i min hörnsoffa!!!! Varför är det så kul att hoppa runt i soffan och riva ner alla kuddar och filtar??




Så här ska det se ut egentligen ;-)



Nu ligger vovvarna i soffan och sover, har tydligen busat klart för idag ;-).

Det var meningen att jag och grannen skulle ut och rida nu ikväll, men tack vare spöregnet så blev det inget. Jag var ute och kollade till dem ihagen - blöta är de, men de frös i alla fall inte och gräs har de att käka ;-).

Så det fick bli CSI på TV och nu ska jag kolla på Mission impossible i brist på annat ;-).

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0