5/7 Måndag - småpyssel...

I går kväll kom syster och jag överens om att kliva upp tidigt för att hinna med nåt i lägenheten innan de var tvungna att åka till flygplatsen för att hinna med sitt plan hem.

Alltså vaknade jag vid 7.30 snåret och kl 8 var jag och T uppe och drack kaffe... inte ett ljud från syster och man...

Det första jag gjorde var i alla fall att kolla till Lisa, hon blev instängd i går eftersom hon när som helst ska pluppa ut sina bebisar...  och jag hade räknat rätt... under natten hade hon fött 3 st små kattungar, 2 röda hanar och en svart/vit hona. Förhoppningsvis blir de långhåriga som mamma ;-).

Jag och T var tysta till att börja med, men vid 9-snåret var jag hungrig och vi tog med oss frukosten ut och käkade. Vid 10 vaknade syster och man till liv... efter att de fått i sig frukost så packade de ihop sina prylar och man kan ju säga att vi inte kom in till lägenheten speciellt tidigt... ;-).

Vi packade i alla fall in lite mer pryttlar i släpet och lite skräp fick följa med också så på väg in till lägenheten åkte vi förbi ÅVC och slängde skräpet och så full fart till lägenheten.

När vi väl var på plats för att börja grejja i lägenheten så var det nästan dags för lunch. Jag hade varit förutseende och tagit med mig mat så det var bara att börja rensa i köket för att få fram spisen. Och så kokade jag potatis under tiden som systers man och T försökte få till lådorna i högskåpet.... det var hur trixit som helst att få skenorna på rätt ställe så att lådorna hamnade på rätt ställe. Till sist så tappade jag räkningen på hur många gånger skenorna skruvades ur och flyttades upp eller ner, för att upptäcka att lådan satt för högt eller för lågt ner...

Till sist så hamnade lådorna på OK avstånd från varandra och vi kunde käka en mycket sen lunch... helt utsvultna var vi hela gänget ;-).

Efter maten var det dags för syster och man att åka iväg till flygplatsen för att fara hem till England. Vi tackade för hjälpen och det var bara för mig och T att fortsätta slitet själva ;-). Vi är i alla fall glada över att systers man är en metodisk och lugn person... högskåpet hade inte varit klart ännu ifall T och jag skulle fixat det själva.

När vi blev själva så fick vi på översta luckan på högskåpet och nu börjar det likna nåt.



Vi åkte sedan iväg till Marieberg. Först in på Mediamarkt där T köpte en HDMI-kabel till TV:n. Sedan blev det Ikea för att byta en lucka som blivit fel. Vi gjorde också ett besök inne på Ikea och T köpte hantag till lådor och skåp plus lite annat småplock. Sedan var det full fart tillbaka till lägenheten med prylarna och så gick vi till Vicevärden för att få reda på vilken bolag det är som levererar TV-utbudet.

När vi var klara med våra ärenden så åkte vi tillbaka till huset. Vi var helt slut båda två! När vi kom hem så var M1 och P på plats, en uteritt med Oktawia var precis avklarat och det hade gått bra. När pållarna var utsläppta i hagen igen så pysslade jag med att fylla på vatten och fixa fram hö till dem. Börjar bli dags att stolpa upp nya hagen...

Resten av kvällen har sedan tillbringats i soffan framför TV och datorn i knät... i morgon blir det nya tag!

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0