6/7 Tisdag - målning

Vaknade vid 8.30 idag och kaffe intogs på balkongen. På fm tog vi det lugnt, käkade frukost i lugn och ro, surfade lite granna, fixade vatten och hö till pållarna. Sedan blev det dags att åka in till lägenheten och vi tog itu med lite målning idag.

På vägen in till lägenheten så åkte vi till ÅVC och slängde resten av det skräp som vi hade lastat av hemma hos mig. Skönt att få rent på gården. Sedan var det full fart till lägenheten.

Taket rollades en gång till av T, jag målade med pensel där man inte kommer åt med rollern. När taket var klart så gjorde vi samma sak med väggarna. Vi pausade med mat och fika mellan jobben och vid 16-snåret så var vi klara med första omgången målning av vardagsrummets väggar och vi var skittrötta. Vi beslutade oss för att det fick räcka med jobb för idag...

Vi åkte istället ut till K-Rauta där jag plockade på mig lite färgprover inför jobbet att måla min trapphall och sovrummet.
Vi åkte sedan till Gallerian på Marieberg och där vi först tog en tur till McD och käkade. Sedan gick vi ett varv och hamnade på Clas Ohlsson där jag köpte bl a en liten pool till mig. Jag tog en tur till Panduro också där de hade rea på lite roliga saker, bl a smyckeset och kortmaterial som inhandlades :-). Sedan for vi hemåt och vi var hemma igen vid 18.30 snåret, så jag hann precis pausa en stund tills det M1 kom för dagens aktivitet med Oktawia.

Idag blev det en tur till ÖFk för lite dressyrtrimning. Jag hade med mig Lexi och det yrvädret tog jag en promenad med under tiden som M1 skrittade fram. Funkade sedan rätt bra för Lexi att ligga på läktaren och ha tråkigt ;-)

Oktawia var duktig idag. Hon går ju ute dygnet runt och var lite seg, men jobbade på bra. M1 tränade på övergångar trav-galopp-trav och det funkade bra. Jobbigt, men galoppen När rund och fin, dessutom orkade hon galoppera sakta idag, och inte bara springa fortare när det blir lite jobbigt.

När arbetspasset är avklarat så blev det promenad till Hästhagen och tillbaka, till Lexi stora glädje ;-) hon fick jobba lite med sin näsa ett tag ;-).

Var hemma igen strax efter kl 21, tog reda på allt och var klar med stall, hästar och trailer strax innan kl 22. Resten av kvällen kommer att tillbringas i soffan innan jag uppsöker sängen.

Förresten, jag har precis kollat till Lisa och den här kullen bebisar sköter hon exemplariskt. Men det där med att ligga i en låda är inget för mamma Lisa... hon vill ligga på golvet under toaletten... nåja, bara hon är nöjd och ligger stilla :-)



Nu blir det TV:n en stund!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0