10/6 Torsdag - Trött, trött, trött...

Var mer död än levande när det var dags att kliva upp... trött ända in i märgen... det är inte bara de sena kvällarna som är boven i dramat, utan också det senaste halvårets mentala belastning har gjort sitt... skulle behöva ha semester NU, men får stå ut 3 veckor till...

Var trött hela dagen och som tur var så kom T och hämtade mig. Egentligen skulle jag cykla hem eftersom han var ute och fiskade med jobbet, men han var klar med fisket lagom tills det att jag slutade mitt jobb. Hade aldrig klarat av att cykla idag - hela kroppen är som tuggummi...

Efter jobbet så ville jag i alla fall åka till Plantagen och shoppa sommarblommor. Dags att byta ut i blomlådorna och vi kom hem med bilen full med blommor och jord ;-)



Jag fixade sedan lite kaffe och käk åt mig. T åkte iväg upp till Ånnaboda sjön på direkten för att kolla när några arbetskamrater fiskade. Jag läste tidigningen Tara och vilade ett tag. Blev dock inte piggare, men tog i alla fall itu med stallsysslorna. Tog en stund i dag eftersom jag var så trött, men till sist var jag klar. Funderade en stund på ifall jag skulle orka ta itu med att plantera blommorna i blomlådorna eller om jag skulle gå och lägga mig... trött så det kändes som om kroppen skulle gå sönder... dock blev det så att jag tog en promis med Lexi istället. Fort gick det inte, men Lexi ville ialla stanna och lukta på nåt intressant varannan meter. När jag var på väg hem som kom T och Lillan och mötte oss. Tyldigen hemme efter trippen till sjön ;-).

Väl hemma igen så var jag faktiskt piggare och orkade plantera den nyinköpta fjärilslavendeln. Den blev placerad i slutet av en rabatt...



Fjärilslavendeln har hur söta blommor som helst :-)



När jag var klar med plantering så var det dags att plocka in pållarna för kvällen. De ville komma in och stod och väntade vid dörren för att bli insläppta ;-). Snabb koll av pållarna och så kvällsmaten.

För min del blev det sedan soffan och Criminal minds. Nåt annat fanns inte kraft till. Plantera blommor får jag göra någon annan dag.

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0