21/6 Måndag - Massor att göra

Idag blev det jobbet igen. Ingen feber och piggare, dock lite hostig och när jag är hostig så låter det inte så kul ;-) Krupphosta är ordet...

Efter jobbet blev det ett snabbt stopp vid renomée och så köpte jag lite kaffebröd. T har namnsdag idag och nåt ska man väl bjuda på. Oktawia fyller 12 år också - men hon fick en bit hårt bröd - det tyckte hon var mums ;-).

Efter mat och fika så satte T och jag igång hemma. I morgon så kommer Anticimex för att göra en besiktning av huset. Bl a för att kolla efter fuktskador så vi behövde städa och röja upp. Vi började med källaren... upp med massor av skräp. En hel del hamnade i högen för det som ska slängas, resten åkte ut i lagården för vidare sortering och uppdelning. Det är inte längre i vägen i källaren i alla fall

Jag tog sedan itu med stallsysslorna, mockade och fixade hästarnas mat i raketfart. Fortsatte mitt arbete med att slipa bänkskivorna i köket med slipmaskinen och så på med olja en gång till. Blir finfint :-)

M1 kom runt 19.30 och fixade Oktawias motion i form av uteritt så jag kunde fortsätta med jobbet inne. När bänkskivorna var klara så blev det städning. T hade fixat med dammsugningen när jag oljade bänkskivorna. Jag kunde alltså fortsätta med moppa golvet. Eftersom vi inte städat sedan vi började med mitt kök så var städning välbehövligt ;-).

Vid 21-snåret var M1 klar med pållan och uteritten hade gått bra. Jag serverade pållarna kvällsmaten och så var det klart med stallet.

Jag har nu kollat på CSI NY och kvar är bara att skaka lite mattor. Sedan är det dags att skutta till sängs :-)


Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0