5/6 Lördag - Strömholm

Kl 10 var jag vid Scandic hotell och blev upphämtad av A och så for vi vidare och hämtade upp K - sedan var det full fart mot Strömsholm för att gå på Strömsholmstävlingarna. Vi hade tur med vädret, lite sol, lite moln, lagom vind, lagom temperatur. Fina hästar och hyfsat med utställare... Dock är det svindyrt att gå in på området - 180 kr - rena rånet!!!!

Hur som helst Slottet är fint i alla fall :-)



När vi köade för att få komma in på området så såg vi nykläckta små andungar, eller nåt i den stilen, hur söta som helst...



Vi kom fram till tävlingsplatsen lagom för att se en av vår  klubbs ryttare göra sin ritt inne på banan. Tyvärr så gick det inge bra för vårt lag, men en fin bild fick jag :-)



Vi masade oss iväg till utställningsområdet och redan på första stället hittade vi roliga saker. Lite kläder från Horseware och vi gick därifrån med varsin superfin fleeceväst.

I övrigt så tillbringade vi dagen med att gå runt på utställningsområdet, fika (icke att förglömma), titta på lite framhoppning, utställningsområdet igen... jag fick fler och fler påsar att hålla rätt på ;-).

På em blev det läge för glass och vi gick tillbaka till tävlingsområdet och där placerade vi oss på picknikfilten och käkade vår glass, tittade på folk och alla bedårande hundar...

Dagens stora behållning var dessa två valpar som fann varandra ögonblickligen ;-)



De var helt enkelt bedårande :-).

Blev en runda till ute på utställningsområdet och det blev mer shopping. Idag hittade jag en del kläder till mig själv. Dock inga ridbyxor. Provade flera stycken, men icke... märkliga storlekar på märkesridbyxor...

Strax efter 15.30 så tyckte vi att vi var färdiga och vi åkte hemåt. Blev avsläppt vid scandic och tog mig sedan hemåt. Trött och nöjd var jag hemma vid 17.30

Dagens shopping del 1



Dagens shopping del 2



Syns lite dåligt, men längst till vänster är en mörkbrun vaxad jacka från Horseware - skitsnygg, sedan funktionströja från Catago, fleeceväst från Horseware och så ett mörkbrynt läderbälte från Kyra. Jättenöjd med dessa fynd! :-).

Tyvärr så var det inte så kul att komma hem. För hemma så var det en asfull T, huset såg ut som ett bombnedslag, inte ett dugg av det T skulle göra hade blivit gjort. Det är 3:e året på raken jag åker iväg till Strömsholmstävlingarna och kommer hem till samma scenario. I år var det i alla fall sista gången....

Kokande av ilska funderade jag på vad jag skulle hitta på. Klarade inte av att vara kvar hemma så jag hörde av mig till grannen och det blev så att jag tillbringade kvällen där istället - och hade det hur trevligt som helst.

Kom hem vid 12-snåret och då var det bara att uppsöka sängen :-)

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0