1/3 Måndag - Ännu mera snö!

Jag trodde knappt min ögon när jag tittade ut i morse! Dryga dm med snö har fallit under natten och det snöade på tvären!!! Det är dagar som denna som jag önskar att jag hade ett distansarbete. Gud vad skönt det hade varit att få stanna kvar i huset och slippa ge sig ut i snöovädret!!! Men, men bara gilla läget. Extra koll att snöskyffeln låg i bilen ifall man skulle köra fast och så for vi till jobbet. Vi kom fram... arbetsdagen har sedan varit fylld av snöklagomål.... jippi...

Har idag också fått ett riktigt roligt besked. Resultat för min hemtenta kom med mailen - jag fick 37 poäng av 50 möjliga. Gränsen för godkänt låg i intervallet 25-39 poäng och från 40 fick man VG. Alltså blev jag godkänd med råge - visst var det synd att jag inte fick till 3 poäng till så jag fått till ett VG. Dock är jag supernöjd med mitt resultat och jag är djupt imponerad av min egen förmåga till fokusering. Just den helgen när jag satt med min hemtenta så var det totalt kaos här hemma - så att jag över huvud taget fixade att göra min hemtenta, är för mig ett under. Att till och få så bra poäng är ett mindre mirakel :-D. Så nu har jag 15 hp i Verksamhetsstyrning - totalt har jag fått ihop högskolepoäng som motsvarar 4,5 års studier :-D - nu är det bara lilla C-uppsatsen i Informatik kvar sedan så kan jag plocka ut min examen *rullar upp ärmarna för jobb*.

När vi kom hem från jobbet så upptäckte vi att grannen varit flitig och röjt undan natten snöfall - kanonbra! Hade lite snövallar att skotta undan, och fick börja med att leta rätt på snöskyffeln direkt för att skotta fram stalldörren. Det hade drivit igen ordentligt och det tog ett tag innan jag fick upp dörren så jag kunde servera hästarna sin em-mat. Okawia trodde nog att det skulle gå fortare för mig att skotta om hon hejade på mig... ;-) Det var ett himla hummande och gnäggande i alla fall ;-).

Fixade sedan lite mat till oss själva, blev pasta med grönsaker och parmaskinka. Inte helt fel :-). Efter maten var det bara att ta på sig kläder och ge sig ut. Skottade först fram en gång till dygnhögen och skottade fram dygnkärran. Den var nämligen försvunnen under en stor snödriva. Fixade klart mockningen och hästmaten för att sedan fortsätta jobbet med snöskyffeln - uppvärmd var jag ju efter mockningen ;-). Jag skippade styrketräningen idag eftersom jag fortfarande inte är riktigt kurant, men jag fick ju ett träningspass som hette duga i alla fall. Slet med att skotta bort en stor snövall och så skottade jag fram trailern när jag ändå var i farten. Om det mot förmodan blivit skottat på ridhustaket i morgon, så är det skönt att ha trailern snöskottad och klar att hänga på bilen. Oktawia fick ju vila idag medan matte alltså ägnade sig åt motionsformen snöskottning ;-).

Fick i alla fall frisk luft och en fin färg i ansiktet ;-).

Resten av kvällen har ägnats åt lite lugnare aktiviteter. Lite strykning av kläder, och så har jag suttit och kört lite uppdateringar på datorn. Lite allmänt stillsamt pyssel sådär.

Nu ska jag i alla fall gå ut och plocka in pållarna för kvällen. Utöva lite översyn av dem och så servera dem kvällsmaten så jag hinner in till CSI, efter CSI kommer Medium så ikväll är det TV-kväll :-).

Roligare än så här blev det inte idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0