25/3 Torsdag - shopping och ridning...

Har gjort lite fynd idag :-). Efter jobbet blev det en tur till Granngården för att köpa kraftfoder till pållan och kattmat. På väg mot kassan så upptäckte jag ett ställ med reakläder och vad hängde väl där? En vit, fin tävlingsblus av märket Kyra - i storlek L... Kyra kläder är rätt små i storlekarna... Så jag slängde mig snabbt in i en provhytt och blusen satt som smäck... :-). Koll på prislappen... 50 % av 469 kr alltså rena fyndet. Så den blev snabbt inköpt av mig :-) Blev helt enkelt dödsförälskad i blusen... ;-) Och tävla är ju tanken att jag ska göra så småningom *harkel*.

Innan vi åkte hem så åkte vi till Vintrosa för att hämta ett paket från Ellos med ett par varor som jag beställ. Det var en vårjacka som det var 75 % rea på - kostade 95 kr istället för 395. Hade också beställt ett par boots som kostade 400 kr istället för 800 kr. 

Jacka och Kyra-blus




Vårsnygga boots - satt kanon på mina fossingar!! :-D



Supernöjd med dagens fynd är jag i alla fall och allt passar kalas :-)

Senaste omgången Oriflamevaror hade kommit idag också. En puma-väska, speciellt framtagen för Oriflame, hade jag beställt åt mig själv och den var ursnygg och blir bra som liten träningsväska :-)



Under tiden som jag provade kläder och skor så värmde T en "kelda Tomatsoppa" som serverades till middag. Efter att jag käkat så blev det snabbt att ge sig ut till stallet för att mocka och fixa hästmat. Idag var det inplanerat en tur till Ridhuset med matte i sadeln. Så det var bara att kavla upp ärmarna och sätta fart. Ville vara hemma till kl 21 för att hinna titta på Criminal minds.

Så 19:15 lastade vi och åkte till ÖFK. Kl 19.30 satt jag således i sadeln och planen för idag var att jogga loss damen lite eftersom hon gick ett ordentligt hopp-pass igår.

Damen var mycket riktigt rätt stel och hade nog en hel del träningsvärk efter gårdagens träning. Så jag travade henne i låg form och red lätt bra länge utan att kräva speciellt mycket av henne, mer än lite ökning på långsidorna (utan att dra upp skallen) och lite skänkelvikning på den öppna delen av volt. Funkade rätt bra. Skippade galoppen under uppvärmningen... övergick sedan till lite övergångar under nersittning i trav-skritt-trav och så lite skänkelvikning och det funkade faktiskt riktigt bra. Damen jobbade på bra och var hyfsat lösgjord - träningsvärk ja, men hon tjafsade ingenting och det var jag jättenöjd med. Avslutade ridpasset med några galoppfattningar i båda varven och det funkade också riktigt bra. Hon tyckte det var jobbigt, men INGA sparkar mot skänkeln... Så idag var matte mer än nöjd med sin lilla pålla :-). Totalt blev det ett ridpass på en timme inkl fram och avskrittning - och jag hann nästan in till Criminal minds... missade lite av början som vanligt ;-).

I morgon blir det vila för damen, däremot ska vi träna på lördag - det ska bli KUL :-).

Som avslutning på dagens inlägg kommer här en liten bild på Nalle för att göra Nalles fanclub nöjda ;-)

Nalle placerad på sin favoritplats som vanligt... mattes skrivbord :-)



Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0