18/5 Tisdag - Äntligen!

Det ska vara en kvinna för att få saker och ting gjort... ;-)

På fm ringde jag till Beijer, fick prata med en ansvarig person för "köksavdelningen" och naturligtvis så säljer de bänksocklar till köksskåp - av rätt storlek också. Tyvärr så visade det sig att de var tillfälligt slut, men beställda. Dock har Ballinglöv långa leveranstider så minst 2 veckor till skulle det ta för Beijer att få hem socklarna. Det var inga som helst problem ändå för de kunde tillverka socklar av "passbitar". Jag beställde det jag tror jag behöver och så skulle de försöka hinna med att tillverka dem under dagen. Fick telefonsamtal under em att de var klara - det kallar jag snabb service :-)

Så T åkte hem efter jobbet och hämtade trailern, jag blev sedan upphämtad och vi åkte först iväg till gräsklipparreparatören och hämtade åkklipparen och sedan iväg och hämtade bänksocklarna.

Äntligen så kanske man kan börja komma någonstans vad gäller min köksrenovering.




Naturligtvis var Tussan framme och kollade vad det var vi släpat hem... kissarna tycker det är lite konstigt hemma för tillfället. Ingen ordning alls...

Nu var det bara att sätta igång med stallsysslorna. Under tiden så skulle T klippa gräset med åkklipparen... funkade jättebra - i 10 minuter... har haft den inlämnad för förgasarrengöring... tyvärr samma fel igen... motorn dör efter cirka 10 min... vad trött jag blir *suck*. T fick ta fram sin "handjagare" för gräset har växt enormt!

Jag fixade mockning, bytte vatten till pållarna, slängde ner hö från skullen och fixade klart maten till kusarna. Det var SÅ skönt ute, en riktigt ljummen kväll och det kändes helt underbart att kunna jobba i stallet i bara T-shirt, utan tröja eller jacka. Det är nog första gången på hela våren, men nu verkar det som om lite värme är på väg i alla fall... :-)

Plockade in pållan och fixade iordning damen för en hopplektion inne på ÖFK. M2 hade bokat in MK att hålla lite lektion inför stundande blåbärshoppning på lördag. Så fram emot kl 20 var jag klar och vi kunde fara iväg. Även idag fick Lexi följa med och nu börjar hon fatta vad det hela handlar om. Framför allt kände hon igen sig när vi kom fram till ÖFK för då blev det ett himla pipande bak i bilen och hon ville gärna ut. Hon var i alla fall jätteduktig och var stilla i skuffen under tiden som vi lastade ut pållan. När jag sedan fällde upp skuffluckan så var hon lydig och satt stilla tills hon blivit fastkopplad och jag sa "varsogod" - då studsade hon lyckligt ur bilen. Detta att få Lexi att sitta kvar i skuffen när man öppnar luckan - det har inte funkat så bra tidigare. Alltså skönt om polletten trillar ner ;-).

Det blev en promenad runt SM-banan och M2 red fram i alla gångarter, tyvärr visade det sig att ridskolan skulle vara på hoppbanan. Vi kunde istället vara inne i gamla ridhuset och lite snabbt byggdes det upp lite hinder. Tyvärr inge bra fotoklimat - alldeles för mörkt :-(.

Oktawia skötte sig alldeles utmärkt idag. När M2 fick till rätt fart i galoppen osv så hoppade damen riktigt bra språng - såg ut som en riktig hopphäst stundtals *fniss*. Eftersom M2 var enda ekipaget så blev det en effektiv hopplektion och de var snart klara. M2 var nöjd och Oktawia såg också nöjd ut - var i alla fall tämligen svettig ;-). Idag fick damen åka hem naken i trailern. För varmt att lägga på fleecetäcket ;-). Väl hemma så blev damen avsköljd med ljummet vatten och det tyckte hon var jätteskönt. Stod helt stilla med sänkt huvud och slutna ögon ;-). Annars brukar maten locka när man kommer hem vid "matdags", men inte idag ;-).

När pållan var omskött och klar blev det hö serverat och jag hade att göra en stund med att plocka in prylar från bilen och få ordning och reda i stallet. Avslutade kvällen med att serva kusarna sin kraftfoder.

Var klar strax efter kl 22 och tillbringade en stund framför datorn och sedan TV:n i försök att gå ner i varv... sent om sider blev det dags att dyka ner i sängen.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0