30/5 Söndag - Mors dag

Sovmorgon idag. T släppte ut pållarna och gav dem frukost. Tror nog att han slipper det nästa helg... nu börjar det luta åt att låta pållarna gå ute dygnet runt. Idag har det nämligen liknat försommar - riktigt vacker dag har det varit idag :-),

Jag klev upp vid 9.30 och käkade frukost i lugn och ro. T gick ut på förmiddagen och klippte gräset. Jag passade på att fixa stallet på fm, så det blev gjort.

Det som är lite märkligt är hur min åkklippare funkar. De hittar inget fel på den hos gräsklipparreparatören. De hade kört den hur länge som helst och funkar finfint... T körde runt med, verkade funka...till att börja med i alla fall... men när T började köra där det lutade lite mera, då var det precis samma problem som tidigare... motor går ojämt och till sist så dör den. Det är precis som om den får för mycket bensin... ska den inte klara av lite lutning *suck*. T gav upp och tog fram sin vanliga klippare och klippte gräset - som var hur långt som helst...

När T sedan var klar med gräsklippningen så skruvades 2 bänkskåp ihop. De skåpen som ska vara till köksön. Sedan mätte jag och insåg att det tredje skåpet som skulle på plats var av fel storlek. 10 cm för brett... Jag kollade igenom de platta paketen från Ikea och till sist hade jag plockat ut ett gäng som skulle tillbaka till Ikea, behöver nämligen byta ett överskåp också.

Eftersom vi skulle till Kumla på em och hälsa på T's gamla föräldrar så passade det bra att åka till Ikea med prylarna och köpa det jag ska ha iställt. Planen var också att käka lunch på café garden också... som tur var så åkte vi till Ikea först... Det var inte så mycket folk där, men allt tog tid... fick vänta länge för att returnera mina varor. Sedan ranta igenom hela Ikea för att komma fram till köksavdelningen  för att få plocklista till det jag skulle ha. När vi kom fram till lagret fick vi vänta en bra stund eftersom de stängt av just dit jag skulle. De höll på och körde med truck och lastade varor... bara att gilla läget....

Till sist hade jag fått på vagnen allt jag skulle ha - 2 skåp med hyllplan och luckor. Sedan var det kassan... vi valt helt fel kassa!!! En kund som köpt kök hade tydligen inte kunnat läsa plocklistan... bara att vänta... men då insåg jag att det där med lunch på Café Garden - det skulle vi inte hinna med om vi skulle hinna hem till T's föräldrar inom rimlig tid... det fick bli snabblunch på Ikea - de sålde grillad kyckling i pitabröd för 20 spänn så mätta blev vi.

Innan vi drog vidare till Kumla så stannade vi till vid Blomsterlandet och T shoppade ett blomsterarrangemang till sin mamma.

Vi kom till svärisarna vid 15-snåret och kaffet stod på bordet. Det var himla gott med fika och den smarriga tårtan som de bjöd på.

Allt var bra med T's föräldrar och vi hade en trevig pratstund innan vi for hemåt igen.

Var hemma strax efter kl 17 och M1 och P hade hunnit komma och M1 var i full gång med att borsta Oktawia. Oktawia såg ut som om hon skulle somna när som helst... varmt och skönt i solen har det varit idag...

När vi kom in till ÖFK så skrittade M1 fram runt SM-banan i det vackra vädret... skönt och avslappnande...




Ser väl skönt ut... efter skritturen så förpassade vi oss in till ridhuset. Oktawia var för dagen på samarbetsvilligt humör. Verkar som om polletten trillat ner när det gäller hennes inställning till arbete och det är bra. Damen skötte sig riktigt bra och kämpade på även när det blev lite jobbigt, duktig liten pålla är vad hon är. M1 testade att rida igenom LB programmet inför stundande tävling i juni och det funkade faktiskt bra. Kanske lite låg i formen, men i övrigt så skötte ekipaget sig bra. Jättekul :-) det kunde man inte tro för ett år sedan... ;-) i LB-programmet ingår bl a en 15-metersvolt i galopp... för ett år sedan klarade Oktawia inte av att galoppera på en 20-metersvolt. Så det går frammåt sakta, men säkert.

Var hemma igen till kl 20 och eftersom det var vacker väder så fick pållarna gå ut i hagen en sväng till.

Jag har ägnat resten av kvällen till att ta rätt på ren tvätt, försöka bringa ordning på mitt skrivbord och så har jag lekt med nya datorn.

Nu är i alla fall dags att gå ut och plocka in pållarna för kvällen och kanske förpassa sig till sängen så man orkar med morgondagens jobb...

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0