3/4 Tisdag - Svinkallt...

Man kan ju fundera på vart våren tagit vägen, verkar som om den fryst inne helt och hållet.. Fryser så in i bängen - nästan mer än i vintras... kroppen är väl inställd på att det ska vara varmare helt enketl. Vi har vansinnigt kallt på jobbet också... :-( så man blir helt sönderfrusen...

Det var i alla fall full fart hem efter jobbet. Fixade iordning omelett lite snabbt till middag. Sedan in till stan igen. Dags för ytterligare en lägenhetsvisning... den var rätt fräsch, men lite liten... dock är utgångspriset väldigt lågt så det skulle bli ett bra billigt boende... nåja vi får se hur budgivningen drar iväg i morgon...

Lägenhetsvisningen gick rätt snabbt och vi var snart hemma igen. Bara att ta tag i stallsysslorna. Mockning och fix av hästmat som vanligt... samtidigt som jag höll på att frysa ihjäl... ;-).

Trailern hakades på bilen och pållarna plockades in i stallet. Jag gjorde iordning Oktawia för ett hoppass inne på ÖFK och mötte upp M2 där vid 20-snåret.

Regnet hängde i luften och det var kyligt, men vi var ute eftersom allt hindermaterial står ute på hoppbanan för tillfället. Jag hade också med mig min schäfer Lexi, hon är i behov av miljöträning och hon tyckte det var väldigt lattjo lajbans att få hänga med matte ut. Finns massor av spännande dofter för en liten vovve... så hon gick runt med näsan i backen hela tiden - när hon inte studsade runt som en annan yr höna ;-). Nåja, hon är en snäll, positiv vovve så hon är ju inte svår att ha med sig i alla fall.

M1 kom en sväng också och vi plockade iordning lite hinder till M2 så hon hade en liten bana att hoppa. Okatwia tyckte som vanligt att det var kul värre att studsa över hinder. Dock är fortfarande de gröna lådorna väldigt otäcka... vid det hindret blev det ett par stopp, men sedan vågade hon sig över - högt över ;-).

Men annars så gick det bra och damen fick till några bra språng. Jag försökte fota lite med min lilla kompaktkamera... svårt när motivet rör sig - jag bara MÅSTE köpa mig en digital systemkamera *suck*.

Full fart är det i alla fall ;-)





Hade dock blivit en kanonbild om jag haft en riktigt bra kamera ;-)

Var hemma igen strax efter kl 21, så jag hann ta hand om kuse och plocka undan alla prylar innan TV:n började ;-)

Roligare än så här blev inte min dag idag ;-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0