7/5 Fredag - Fredagsmyset...

Idag så bytte jag kontor. Denna gången har jag även bytt hus jag jobbar i, har samma jobb men nya chefer att jobba emot. Ska bli spännande.

Tog idag också en tidig lunch och cyklade iväg i världens motvind för att shoppa mig något som jag funderat på väldigt länge. Ha kolla lite olika märken och prisalternativ men till sist hade jag bestämt mig...

Har idag shoppat mig en ny systemkamera, valde att köpa Nikons billigaste instegskamera, men de dyrare objektiven med vibrationsdämpare. Även om jag har en analog systemkamera så är jag total amatör när det gäller digitala systemkameror så den jag valde duger alldeles utmärkt åt mig. Kommer i alla fall kunna fota bra mycket bättre bilder än vad jag gjort hittills med min lilla Kodak kompaktkamera... ;-)

Har alltså shoppat mig en Nikon D3000 med 2 objektiv, ett 18-55 och ett zoom 55-200. Även väska, UV-skydd och minneskort inhandlades. Åh, vad jag ska ha kul i helgen ;-). Visste inte hur fort jag skulle komma hem efter jobbet för att få packa upp mina paket ;-)



Väl hemma hade jag absolut ingen tid till att laga mat. Utan det fick bli kaffe och macka under tiden som jag började undersöka min nya kamera. Batteriet som var med var underhållsladdat, men eftersom jag tryckte på alla knappar som fanns och kolla igenom olika inställningar så var batteriet snart slut och blev placerat i laddaren för att laddas under natten.

Resten av kvällen och fredagsmyset blev sedan i ÖFK's ridhus. M1 och P kom vid 18.30-snåret och pållan blev iordninggjord för ett lite lätt pass i ridhuset - lite gymnastikhoppning i form av ett lättare pass stod på schemat.

Oktawia skötte sig bra och såg ut att tycka det var kul idag. Eftersom damen ska vara med på en Pay & Jump i morgon så blev dagens pass enbart lite uppmjukning. Ska bli spännande och se hur hon sköter sig i morgon.

Snäll att lasta var damen idag trots att det blåste totalt full storm - kanske har polletten trillat ner nu - man kan ju alltid hoppas ;-)

Var hemma igen vid 20.30. Pållan blev omhändertagen, jag fixade klart med hö osv. Kollade över Bianca och sedan så fick pållarna sin kvällsmat. Själv så placerade jag mig framför TV:n resten av kvällen med lite dessertostar, kex och oliver (inget vin) och så kollade vi på filmen Public enemy.

Så nu ska jag plocka fram pållans pass, videokameran så allt sånt är klart inför morgondagen. Sedan är det sängen som väntar.

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0