16/11 Tisdag - Väntan och så fullt ös...

Rantade iväg till busshållplatsen när jag slutat mitt jobb. Och där fick jag minsann stå ett tag. Trodde efter en stund att jag nog missat bussen trots att jag var ute i god tid... Fick stå ute i kylan i 20 minuter innan länsbussen kom. Kände mig totalt sönderfrusen när bussen väl kom.

Den sena bussen gjorde ju också att jag kom hem senare än vad jag brukar göra. Har inte riktigt de marginalerna, utan det var bara att sätta igång med matlagning, rotfruktsfräs med kalkon, och så full fart ut till stallet.

Innan jag satte full fart ut i stallet så drog jag på mig ullmax underställ - nu var det ruggit ute, bara -1 grad men kallt som bara den.

Mockade i ett rasande tempo, på med nytt spån i boxarna, fixade vattenhinkarna, upp på loftet och slängde ner hö, fixade höpåsarna. Till sist in med pållarna och så fick de lite krafft att käka. Jag passade på att stoppa in vovarna i huset, skrapa rent bilen från is, och så fixade jag ordning pållan också i raketfart ;-).

Tempot jag höll gjorde i alla att jag fick upp ångan och frös inte det minsta ;-)

Var klar med Oktawia på utsatt tid och stoppade in damen i trailern. Hade gjort upp med M1 om att träffa henne inne på ÖFK kl 19.30 - och jag lyckades faktiskt med det!

Idag var det många privatekipage som passade på att rida samtidigt som vi var där. Igår var det bara jag och en privatryttare till. Nu var det fullt ös, 5 ekipage varav en red lektion. Gällde att man hade kolla på ridhusreglerna... Det fick bli som det bli när det är så mycket ryttare i farten. Damen blev i alla fall motionerad och det såg bra ut, men M1 sa att pållan var lite lite kylskåpsaktig i dag...

Full fart hemåt i kylan och så kvällsfixet med pållarn innan det var dags att gå in i husvärmen.

Nu är det Cougar Town som gäller - sedan blir det sängen. Alltså händer inget mer roligt idag :-)

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0