22/11 Måndag - Snö...

Just idag så behövde jag ha bilen till jobbet. Då är riktigt grisväder ute, men det var bara att sopa av bilen och halka iväg till jobbet. På em så var jag iväg på ett möte på Reningsverkt, därav bilbehovet. På vägen hem så stannade jag till vid Willys och shoppade lite mat.

När jag kom hem så fixade jag påhakning av trailern på en gång. Det var lite trixit. Halkade runt med bilen innan jag kom i rätt läge och sedan höll jag aldrig på loss trailern. Till sist så hade jag fått ekipaget på rätt ställe på kullen så jag kunde vara säker på att ta oss hemifrån med hästen i trailern... ;-)

Resten av kvällen blev som vanligt. Jag käkade, sedan ut i snövädret och fixa stallet. M1 och P kom vid 19-snåret och pållan blev iordninggjord för ett pass dressyrridning på ÖFK.

Grävevägen var halkig så jag körde försiktigt. Ridpasset med M1 och Oktawia gick bra. Övningen med att rida förvänd galopp på stora mittvolten tyckte Oktawia var asjobbigt - men hon fixade det och kämpade på bra. Hon börjar bli en riktigt duktig liten pålla. Även om hon tycker det är hur jobbigt som helst och inte riktigt förstår vad hon ska göra, så är hon ambitiös och försöker. Fortfarande skulle det behövas lite mer framåtbjudning - men, men det kommer väl.

Färden hemåt gick ockås försiktigt. Det snöade i mängder - på tvären - och grävevägen var rätt moddig. Hemma så gjorde jag inte ens något försök att komma upp för backen  med bil och trailer, utan lastade ur nedanför kullen och gick upp med pållan till stallet. Trailern blev sedan avkopplad från bilen och jag fick slita rätt bra att rulla undan den från bilen... snön tog emot. Hade sedan fullt sjå att ta mig upp med bilen till huset, så det var allt tur att jag inte ens försökte med trailern på släp.

Efter att jag var klar med pållarna så var jag kall och stelfrusen. Värmde upp mig med glögg och lite datorsurf ett tag och nu är det dags att förpassa sig till sängen.

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0