7/9 Tisdag - jobb igen...

Idag var det dags för jobbet igen. Oroliga arbetskamrater undrade förstås hur det var med mig. Förklarade läget, och idag var jag rätt trött... funkade i alla fall rätt ok att jobba.

Efter jobbet åkte jag förbi den tjejen som jag i somras köpte bokhyllorna av. Hon hade glömt bort att skicka med sladdarna till vitrinskåpet. Vi har försökt få till en träff tidigar, men inte lyckats. Nu så blev det gjort i alla fall.

När jag väl var hemma satt T i min trädgård... han hade varit ute i skogen igår och vad hittande han väl där... ytterligare 10 liter lingon!! Men den här gången så rensade han själv ;-)


Med rensgaller går det hyfsat att rensa lingon - skaka, skaka...



Blivande lingonsylt :-)



Jag käkade lite och eftersom det var vackert väder så satt jag ute och höll T sällskap, läste igenom lite post osv under tiden som jag slogs med myggor - ska dessa små äckliga djur aldrig försvinna någon gång...

När vi satt där i trädgården och nöjt av kvällsolen så var det en individ som hade full span på vad vi sysslade med... "King of Kartorp in action".

Gäller att hålla koll, åt alla håll och kanter...



Och vad var det som rörde sig där bort då... ingen obehörig hoppas vi...



Till sist så smög Nalle iväg till buskarna... gäller att hålla ordentlig kolla så ingen obehörig fyrbenting vågar sätta sina tassavtryck på hans kull... ;-)

T hade rensat klart lingonen vid 18-snåret och tog med dem till sin frys, min är ju full sedan förra omgången med lingon... Jag förpassade mig ut till stallet och tog itu med mockning och fix av hästmaten. Var klar vid 19-snåret och tog då in pållarna. Oktawia fick lite kraftfoder och jag gick in i huset för att kolla lite mail osv i väntan på att M1 skulle dyka upp.

Nu missade jag helt när M1 kom, men som tur var så såg jag när hon var klar för avfärd med pållan, så det var bara att avsluta det jag höll på med och så sätta lite fart.


Snart var vi på väg till ÖFK och ridpasset gick bra idag och det såg mjuk och avspänt ut. Även om Oktawia fortfarande har åsikter om hur och när hon ska jobba så är protesterna mycket mindre nu än tidigare. Skönt att det går åt rätt håll ;-).

Strax innan kl 21 var vi klara och färdiglastade för avfärd hemåt. Nu var det mörkt ute *usch*. Men det gick bra att lasta Oktawia utan att tända innerbelysningen i trailern, likaså gick det bra att lasta ur utan att tända. Bra, för det underlättar för mig ;-)

Var klar med allt i stallet strax efter kl 21.30. Så nu softar jag och djuren en stund i soffan...

Hundarna och Nalle ligger i 3-sitsdelen av hörnsoffan... Nalle tar upp en hel sits för sig själv...



Inga hämningar här den där katten...

Mycket bilder på Nalle idag... Så nu hoppas jag att Nalles fanclub blir nöjd ;-).

Roligare än så här blev det inte idag ;-)

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Karin

FANCLUBEN jublar och tackar - Nalle rules!!! :)

2010-09-08 @ 22:57:42
Postat av: Lizzie

Vilken tur att fancluben är nöjd :-). Nalle hälsar!

2010-09-09 @ 07:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0