9/9 Torsdag - utekväll...

Har varit extremt trött idag. Antagligen medicinen. Har känt av neuralgin lite också... men efter mat och kaffe så fixade jag först med alla katter (mat och gjorde rent sandlådor). Sedan gick jag ut med kameran i högsta hugg...

Lexi hade varit extremt tyst och lugn ute, när jag kom ut så förstod jag varför ;-). Hon var parkerad under ett träd och hade fixerat en katt med blicken... en katt som satt tryggt och lugnt uppe i äppleträdet...



Det var Nalle hon hade jagat upp i trädet - som inte gjorde sig någon brådska direkt ;-)




Nalle var väl medveten om att Lexi inte skulle komma upp i trädet, och dessutom hade han god utsikt från sin plats i trädet :-)




Jag fortsatte ut till sadelkammaren för att kolla hur det stod till med kissarna i sadelkammaren. De hade nog sovit precis innan jag dök upp för de var lite halvtrötta, eller vad säger man...

Bokstöd a la kattunge ;-)



Eftersom det var en skönt kväll så passade jag på att hämta lite energi genom att var ute. Kom på att det kunde vara ett bra tillfälle att ta lite fina bilder på hästarna i solnedgång.

Sagt och gjort - och för att få fart på pållarna så satte jag fast en prasslande påse på ett långt körspö - och såg framför mig pållarna i tjusig galoppa i hagen - allerta av bara tusen...

Bianca upptäcker sin matte och det där skumma som prasslar...




Full fart till matte - prasslade påse var inte något som fick fart på en gosesjuk shettis ;-)




Oktawia upptäcker till sist att matt håller på och kryper runt i hagen... jippi - jag kommer!



Hallå - vad gör du där nere i gräset....



Hm, går det att äta... Funkade inte alls att få fart på mina pållar med någon prasslande påse *suck*. Finns ju både fördelar och nackdelar med att ha coola kusar ;-)




Jag gav upp mina försök med att få fart på mina kusar och gick in i stallet och tog istället itu med stallsysslorna. Precis när jag skulle börja mocka så kom T, så han slängde ner hö åt mig och hjälpte mig att fylla på vatten. Jag såg visst inte så pigg ut *harkel*. Jag lyckades fixa mockningen i alla fall och så länge jag höll igång så blev jag lite mindre trött.

Så när jag var klar med stallet hade jag ingen lust att gå in - fortfarande fint väder ute. Istället satte vi igång med något annat som också behövs göras. Ta upp alla äpplen som ligger och ruttnar i gräsmattan. Har enormt mycket äpplen, men tyvärr är 99 % angripet av rönnbärsmal :-(. Bara att slänga alltså. T krattade ihop högar med äpplen och jag öste upp i skottkärran. T gick iväg med skottkärran när den var full och vad kom han tillbaka med... det växer enorma stolt fjällskivling i komposten :-O




Den svampen kommer hamna i T's stekpanna och bara locket tar ju upp hela stekpannan ;-).

Vi hann köra iväg några kärror med äpplen till, sedan fick det vara bra för idag. Det börajde skymma och myggen blev besvärande. Så T for till lägenheten och jag gick in för att fixa lite. Dock hann jag inte så långt för syster yster från England ringde. Blev telefonsamtal istället för pyssel inne - så blir det ibland ;-)

Jag hann i alla fall få in pållarna innan CSI Miami började, men resten av kvällen så var det soffan och TV:n.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0