19/4 Tisdag - fortsatt vackert väder...

Idag blev det buss till jobbet. Sista gången, för sedan är mitt busskort slut. Tänker inte lösa något nytt förräns till nästa vinter ;-). Planen är att jag ska cykla 2-3 gånger i veckan om vädret tillåter det. Hoppas alltså på fortsatt vackert väder. Idag har det i alla fall varit en strålande dag, men frampå kvällningen så kom det ett lager med moln. Trots molnen så var det en skön kväll.

Planen för kvällen var som vanligt att fixa stallet och så in till ÖFK med pållan. Men först lite mat i magen. Kolla runt i rabatterna - växer så det knakar! På med stallkläderna och för första gången sedan tidig höst, så mockade jag i bara t-shirt! Ja, alltså bortsett från ridbrallorna ;-). Ingen fleecetröja eller annan typ av jacka behövdes. Det var himla skönt :-).

När jag var klar med mockning och fix av hästarnas mat, så var det dags att kolla ifall jag behövde fylla på vattenkaret... Öppnade stalldörren och pållarna hade gett mig ett tydligt budskap!!

Precis utanför stalldörren där låg stora vattentunnen upp och ner. De tyckte alltså att det var dags med påfyllning ;-).

In och hämtade 3 dunkar med vatten och fyllde således på 60 liter vatten - pållarna kom genast fram och spanade vad jag höll på med. Tyckte att det gott att dricka av vattnet också ;-).

M1 och P kom när jag höll på med vatten så pållarna fick finna sig i att bli inplockade till sina boxar. Oktawia blev iordninggjord för lite dressyrtrimning och idag klev pållan på trailern rätt snällt. Det är just hemma på gården som hon börjat krångla med lastningen *suck*.

Väl inne vid ÖFK så skippades ridhuset till förmån för ridning i "ponnypadocken". Jag passade på att gå en liten sväng med Lillan först. Idag hade jag också med mig kameran i hopp om att fota lite bra bilder... Området kring ridskolan är ju ett "retreatområde" - så kvällar som denna var det liv och rörelse.

Äntligen vår och alla typer av hästar får vädra vårluft, ridskolehästar som apostlahästarna ;-)



Lillan tyckte det var skönt med promenad och ville helst nosa på allt, men till sist så tog vi oss till ponnypaddocken för att hinna se lite av M1 och Oktawias ritt. Pållan skötte sig riktigt bra idag. Uppenbarligen så hade 3 dagar med uteritt varit bra för henne - äntligen fick hon jobba på banan - ungefär så ;-). Lite spännande var det också med ljud och rörelser runtomkring...




Väl klara så blev det en tur runt SM-banan som avskrittning, innan det var dags att kliva ombord trailern för att åka hem.

När det är dags så kliver damen ombord utan problem - mycket märklig häst!

Var hemma vid 20.30 och pållan blev om händertagen. Var klar i stallet kl 21 - en timme tidigare än vad jag brukar... Vad då göra resten av kvällen??? Jo, snabbt som ögat pysslade jag ihop några påskkort till närmast sörjande. Kommer jag ihåg att posta dem i morgon, så borde de vara framme innan påskafton ;-).

Kollade sedan lite på nyheterna innand det var dags att hoppa isäng.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0