20/4 Onsdag - Kul dag...

Det har varit en rolig dag idag :-) Dock började det inte så bra... precis när jag skulle sätta mig på cykeln så fick jag akut magknip och kramp i magen. Det blev sedan bilen till jobbet... Var i alla fall bra i magen resten av dagen.

På fm så höll jag en liten intern powerpointkurs för två stycken arbetskamrater. Det var 10 år sedan jag höll i en datakurs så jag var lite nervös. Men det gick bra och mina arbetskamrater var duktiga elever :-). Powerpoint är ett så himla roligt program att utbilda i - tacksamt när man kommer till animeringarna av bilderna *fniss*.

Det var mer roligheter när det kom till lunchen - påsklunch - himla trevligt med lite påskmat :-).

Efter jobbet så var det full fart hem. Väl hemma så spanade jag först in rabatterna... det växer!! T kom strax efter mig eftersom han skulle vara hundvakt. Jag slängde i mig lite mat och mockade sedan i raketfart. Vid 18-snåret lämnade jag T och vovvarna och for in till stan igen. Dags för möte med fotoklubben Fokus.

Vid förra mötet, för en månad sedan, så lämnade jag in 2 bilder till klubben deltävling i KM Påsikt. Jag var idag väldigt nyfiken om någon av mina bilder kommit bland de 10 bästa bilderna och framför allt spänd över vilken bedömning bilderna fått.

När vi på mötet kom fram till resultatet för deltävlingen - som hade fritt motto - så började bedömningarna från bild nr 10 och uppåt. När vi kom till bild nr 5 så gav jag upp. Ingen av mina bilder hade kommit bland de 10 bästa.... Men så helt plötsligt hör jag "och så har vi på andra plats: Lisbeth Svedberg med I väntan på bussen"!!

Det kom en stor applåd och jag blev helt chockad! Andra plats - helt osannolikt! Fick en lång bedömning som gick i positiva ordalag - ska lägga in den längre fram när jag får protokollet från mötet.

Är hur glad och lycklig som helst!!! :-D Det är jättekul att fotografera - och vilken bild var det?

Denna!



Jippi, jippi, jippi

Resten av mötet kollade vi på fina bilder, hade en rolig tävling, fikade och till sist så var det dags att åka hem. Var hemma kl 22 och M1 har under kvällen fixat pållans motion. Alltså var pållarna i stallet, behövde bara kvällsmata dem och släcka. T hade åkt någon timme innan jag kom hem, så jag passade på att kvällsrasta Lillan också.

Nu är i alla fall kvällen slut och det är dags att gå och knoppa.

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0