4/4 Måndag - Lite spänning...

Hade svårt att somna igår, vilket straffade sig idag. Höll aldrig på att ta mig ur sängen.... tur man har flextid kan jag lugnt säga!

Kändes som om det tog halva dagen innan jag fick igång kroppen, men på lunchen så trampade jag upp på stan och käkade lunch med min kamrat MK. Överlämnade en kasse med Oriflamevaror till henne. Efter lunchen blev det en tur till ett apotek för att lösa ut en ny omgång medicn för min neuralgi. När jag ändå var på stan så passade jag på att ta en snabb sväng in på Panduro. Shoppade en fågelholk, målarfärg och lite kortpynt till påskkorten :-). Så full fart till jobbet.

Eftermiddagen visade sig bli lite spännande. Strax innan em-fikat så gick helt plötsligt brandlarmet!!! :-O. Bara att förpassa sig ut, vi har inte hört något om någon brandövning. Så även om man inte kände någon brandlukt kunde det brinna någonstans.

De olika våningsplanen har uppsamlingsplatser ute på parkeringsplatsen och det blev tydligt hur mycket folk det faktiskt jobbar i huset!

Vi fick alltså stå där och frysa ute på parkeringen. Vi såg ingen rök eller eld, men hörde brandkåren!



Efter en kvart så visade det sig att det inte brann någonstans. Ett automatlarm som löst ut. Så då gick ett lämmeltåg av människor tillbaka till sina arbetsplatser.



Efter denna spännande händelse så blev det till att jobba. Jag tog mitt fika vid skrivbordet eftersom jag var tvungen att göra klart ett jobb innan ett möte. Fullt ös - medvetslös alltså ;-).

Kom ifrån jobbet vid 16.30 snåret och det blev ett snabbt besök vid Ica-affären. Behövde får med mig picnicmat till i morgon em då jag ska ut på roligheter. Kommer inte ha tid att fixa det i morgon.

När jag kom hem så var T på plats. Han behövde fixa lite med sin bil inför morgondagens besiktning. Vi tog sedan en fika - vilken tur att jag shoppat med varsin semla ;-).

Och självklart så visade jag dagens shopping ;-)



Efter mat och fika tog jag itu med mockningen. Har fortfarande en av de främmande katterna kvar i stallet. Dock fick hon så mycket stryk av min katt Tyson så vi var tvunga att rädda undan den lilla honkatten. Stoppade in henne i sadelkammaren där hon fick pusta ut. Tyson är minst 3 gånger så stor som den lilla honkatten och mycket muskler - han kan ju ge sig på någon som har en chans att försvara sig!!

Var klar med allt i stallet och hunnit tagit in pållarna när M1 och P kom vid 19-snåret. Oktawia blev iordninggjord för ett litet dressyrpass i ridhuset och idag så gick det rätt bra att få in damen i trailern. Klev brevid en gång, men sedan så fattade hon att det var OK att kliva in. Jag körde sedan i snigelfart på grusvägen, allt för att det inte skulle skaka runt för mycket inne hos Oktawia. Grusvägarna är fullkomligt fulla med gröpper för tillfället, och Oktawia giller inte gröpper. Det vet jag sedan tidigare. Förhoppningvis så blir ju vägarna bättre framöver, men tills dess så får jag köra i knapp styrfart över alla gröpper och gupp.

När damen blivit urlastad vid ridhuset så gick jag och T på promenad med vovvarna. Fick hålla oss på lite avstånd så de inte skulle komma för nära varandra. Blev en runda på 40 min i området kring Karslund. Jag hann i alla fall se lite av M1 och Oktawia. Pållan skötte sig bra idag i alla fall. Fick sig en ordentligt dressyrgenomkörare - behövdes nog ;-). I morgon får det bli en uteritt om det inte är allt för grisigt väder.

Hemma vid 21.30 - vips så var denna kvällen slut. En trött och nöjd pålla blev omhändertagen och sedan så serverades kvällsmaten. Den frammande katten låg och sov som en gris i Prickans låda - så hon fick stanna där över nattet. Verkar som om kissen behöver vila ut lite.

Kvar att göra för ikväll är att se till att jag också får vila lite - sängen nästa alltså!

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Sussie

Sökte på fotoklubben och hittade din blogg. Kul! Oj vad du är duktig att skriva mycket text!

Jag har mailat till fotoklubben och ska försöka gå på nästa möte. Påminn mej gärna...



Jag har precis gjort en blogg där jag kan lägga ut lite bilder från kameran, fotokurser och Photoshop.



Jag tog med jackan ut när brandlarmet gick... ;)

2011-04-04 @ 23:27:56
URL: http://allmoge.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0