5/4 Tisdag - Rånnestabesök...

Fruktansvärt trött idag också, men när jag väl släpat mig ur sängen så funkar det. Problemet är att ta sig ur sängen... ;-)

Dagen har för övrigt varit gråmulen. Kl 16.00 hade jag tjejträff med fotoklubbens tjejer inbokat i Rånnesta. Vi hade även bokat tid med konstnären Stefan Gustavsson. Stefan har utställning av sina tavlor i Galleri Svanen och under en timme berättade han om sina tavlor och konstnärsskap. En himla trevlig timme som försvann fort :-).

Tyvärr stängde galleriet kl 17, så vår medhavda fika fick bli ståfika ute under en taknock. Det hade självklart börjat spöregna!!!

Min kamera är inte av den vädertätade varianten, så vad göra? In i bilen och efter lite letande så hittade jag en påse med hundpåsar. Lagom storlek att trä över kameran och så gjorde jag ett hål för objektivet. Det var fler av mina kamrater som också hade behov av de små svarta påsarna ;-).

Jag har ju bott vid Rånnesta i 4 år innan jag flyttade dit jag bor nu. Även nu bor jag väldigt nära Tysslingesjön - är också uppvuxen i området. Dock är det första gången jag försöker mig på att fotografera dessa sångsvanar ;-). Resultatet är väl sådär. Blött och kallt var det också. Men några av svanarna fastnade på bild i alla fall :-)







Vid 18-snåret åkte vi hemåt. Jag valde att åka vägen öster om Tysslingejön - big misstake!!! Värsta tjällossningen och jag höll på att fasta och köra i diket flera gånger :-O. Tog mig 30 min att ta mig hem och det är en mil att åka!!

T hade åkt hem till mig efter jobbet och tagit hand om djuren. Han stannade också kvar så att Lillan hade sällskap tills jag kom hem. Oktawias motion stod M1 för idag, och när jag kom hem så var de ute på en ridtur i spöregnet.

Jag pustade ut lite och bytte om till torra kläder. Innan jag gav mig ut i blötan igen för att ta itu med mockningen. T och Lexi åkte till lägenheten.

M1 hade ridit Latorpsrundan och P hade varit med på cykel. Alla såg ut som dränkta katter ;-). Pållarna fick stå kvar inne i stallet, ingen idé att släppa ut dem i blötan igen. Jag mockade och fixade maten. Var klar vid 19.30-snåret så pållarna fick lite hö att tugga på eftersom det var ett tag kvar innan de skulle få kvällsmat.

När jag kom in i huset igen så gick jag igenom min post. I början av förra veckan ringde jag till Oriflame och talade om att de missat att skicka kataloger till mig. De fanns med på fakturan, men inte i paketet. Det skulle komma kataloger på posten, men uppenbarligen så har det blivit någon miss. Alltså ringde jag till min gruppchef och hade sådan tur att hon var hemma och hade kataloger över. Hastigt och lustigt blev det alltså ett snabbt besök till Garphyttan :-). En timme senare så var jag hemma igen med mina kataloger och en försenad julklapp. Jag var ju insnöad när hon hade julavslutningen.... ;-).

När jag kom hem så var det lagomt för Lillans kvällsrastning och så kvällsmata pållarna. Det var plusgrader ute, så Oktawia fick sova utan täcke på sig. Äntligen vår? ;-)

Mycket mer än så här hann jag inte med idag! Kollade på början av 4:ans nyheter, men orkade inte kolla klart. Utan nu är det sängen som gäller. Lillan ligger redan på plats där ;-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0