8/4 Fredag - Fullt ös

Idag fick det bli bussen. Cyklade till busshållplatsen och höll på att blåsa bort :-O. Blåsvädret verkar vara här för att stanna med andra ord!

Idag har det varit full ös - medvetslös från det att jag stämplade in på jobbet tills det var dags att stämpla ut och åka hem. Så det var skönt att käka lunch ute på stan med några arbetskamrater och mätt blev jag ;-).

Eftersom jag lyckades böja till ena stödbenet på trailern i går så bad jag T kolla på det och försöka böja rätt det. Alltså kom han och hämtade mig efter jobbet så jag fick skjuts hem.

Innan han tog itu med trailern så fikade vi lite. Jag var fortfarande mätt sedan mitt lunchbesök så någon mat behövdes inte ;-).

Till sist var det dags att ge sig ut i blåsvädret och ta itu med stallet. T försökte fixa trailerns stödben, men behöver ett fyrkantsströr för att få till det. Får alltså fixa det någon annan gång.

M1 och P kom vid 18.30 snåret och då var jag klar med stallet och lyckats få in pållarna. Men det var inte hel okomplicerat att öppna stalldörren ut till hagen. Vinden fick tag i dörren och slet upp den och med ut flög en liten Lizzie!! När jag sedan skulle stänga dörren fick jag ta i för kung och fosterland för att få igen dörren. Hoppas det blåser mindre i morgon...

När pållan var iordninggjord så var det till att lasta damen. Idag gick det bättre att lasta än igår. Hon försökte kliva förbi trailern ett par gånger, men sedan tog hon framåtdrivningen och klev in i trailern.

Det var lite spännande att köra in till ridhuset i full storm. Hade det varit vinter hade vi stannat hemma för att slippa blåsa av vägen. Nu var det i alla fall inte halt ute. Men sakta fick jag köra och vinden ryckte och slet i trailern. Kom fram lyckligt och väl i alla fall.

Under tiden som M1 red fram damen så tog jag en promis med Lillan. Höll på att blåsa bort, men det var i alla fall inte kall ute. Större risk att få ett träd i huvudet ;-)

Idag få skötte sig pållan bättre än igår. Så det finns hopp inför morgondagens tävling. M1 och Pållan ska rida ett dressyrryttartest och programmet blir LB:0. Bra miljöträning för pållan :-)

Var hemma igen strax efter kl 21 kvällen avslutades som vanligt. Pållan blev  om händertagen, kvällsmaten serverades till pållarna. Alla prylar plockades undan och så kunde jag förpassa mig in i huset och den väntande soffan :-).

Nu ska jag kolla lite på Tyst Vittne på TV4+ innan jag förpassar mig till sängen så jag orkar med morgondagen.

Det var allt för idag!

/Lizzie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0