16/8 Tisdag - Normal vardag...

Vaknade upp  till en dag med lite mulet väder, men upphåll. Temperaturen låg kring +14 grader och det blåste lite lätt västlig vind. Bestämde mig för att det fick bli cykeln till jobbet. Lika bra att komma igång med cyklingen innan det blir vinter ;-). Bra för konditionen och för miljö, dessutom bra för min plånbok... ;-)

Så när jag var klar hemma och pållarna var utsläppta i hagen så var det upp på cykeln och full tramp till jobbet... har bra cykelväg :-)

35 minuter senare så hade jag trampat klart mina 12,6 km med en genomsnittshastighet av 21 km/tim. Rätt bra trampat med tanke på att jag inte suttit på cykeln under hela sommaren *harkel*. Positivt var också att jag inte var helt slut när jag kom fram, utan energin var på topp och jag gav mig i kast med dagens arbetsuppgifter.

Nu märks det att semestrarna är slut - det är full fart på jobbet och i princip alla är åter på plats. Vardagen har åter infunnit sig ;-) och alltså är det nu fullt ös igen...

När jag skulle hem så var det ingen lätt västlig vind = motvind... det var rejäla frisk vindar!!! Behövde inte cykla hem utan fick skjuts av T. Tur det, annars hade jag aldrig tagit mig hem inom rimlig tid...

Väl hemma så var det snabbt i med lite mat. Full fart ut till stallet för att fixa med mockningen innan M1 och P skulle komma vid 18.30. T och Lexi åkte till lägenheten - de hade varit ute på en lång promenad innan jag blev upphämtad vid jobbet. Så T tyckte inte att de behövde promenera med mig och Lillan när skulle in till ÖFK.

Jag hann i alla fall klart med stallsysslorna innan M1 och P dök upp. Oktawia blev iordninggjord för ett dressyrpass inne på ÖFK och så åkte vi iväg strax efter 19-snåret.

M1 red i nya ridhuset och hade turen att få ha hela ridhuset för sig själv. När jag tog promenaden med Lillan så såg jag att ridskolan valde att ha sina lektioner ute på banorna. Det var en vacker solig kväll och lagom varmt ute.

Jag tog en liten promis på 30 min med Lillan innan jag återvände till ridhuset för att kolla på ekipaget. Pållan skötte sig rätt bra idag. M1 tränade på LB:2-programmet ett par gånger och det funkade helt OK. Sköter sig damen lika bra på lördag så kommer jag bli riktigt nöjd :-).

Efter avslutat ridpass blev det avskrittning runt SM-banan och Lillan fick röra på sig lite igen. Var hemma igen strax innan kl 21 och pållan blev omhändertagen. Kvällsmaten serverades och jag plockade undan alla prylar och mockade ur trailern. Så var jag klar i stallet för kvällen.

Men det blev inte riktigt kväll för mig ännu... Till Lillans stora lycka så fick hon hoppa in i bilen ytterligare en gång och vi åkte iväg för ett snabbt besök till min Gruppchef från Oriflame. Jag hade missat att beställa hem rätt kataloger för period 13, alltså fick jag köpa ett gäng av henne.

Vid 22-tiden var jag i alla fall hemma igen och placerad i soffan för att kolla på lite nyheter. Gäller att gå ner i varv nu så man klarar av att somna nån gång.

Normal vardag råder alltså! Fullt ös - medvetslös ;-)