18/8 Torsdag - Trött...

Det har inte varit någon bra dag idag... har sovit dåligt i natt - typ 3 timmar - och då mår man inte så bra.

När jag hade gått och lagt mig igår kväll så var jag trött, men precis när jag skulle till att somna vad händer då? Jo, min neuralgi slår till med full kraft!!! :-(

Jag har lyckats vara i princip smärtfri OCH medicinfri sedan midsommar. Enligt läkaren på neuralgimottagningen kommer min trigeminusneuralgi gå i skov och det kan vara långt upphåll mellan skoven.

Så jag låg där i sängen och försökte slappna av och vänta på att smärta skulle klinga av... men det blev bara värre och värre. Så vid halvtvå-snåret gav jag upp. Kravlade ur sängen och tog mig ner till undervåningen. Pillade i mig lite medicin och så placerade jag mig i soffan framför TV:n och väntade på att medicinen skulle göra verkan. Vid tre-snåret somnade jag till sist - i soffan.

Vaknade igen vid 6-snåret - men kände mig totalt mörbultad i skallen, så jag halvsov ett tag till. Vid 7.30 lyckades jag kravla mig upp och ta mig till jobbet. Dock så var jag tämligen trött och jag kände av min neuralgi under dagen också. Inte kul alls...

Eftersom jag kom sent, så blev det till att jobba sent. Var inte hemma förräns strax innan 18-snåret. T satt och väntade på mig när jag kom hem och han hade kommit en stund innan så Lillan hade haft sällskap ett tag.

Jag värmde snabbt lite soppa - för mat var jag tvungen att få i mig innan jag tog itu med stallet. Fixade alltså mockningen efter det att jag ätit. Pållarna plockades in och Oktawia fixades iordning för ett ridpass i ridhuset. Det var en fin kväll, och först så var jag inne på att rida ut en sväng. Men eftersom jag inte hade skallen med mig, och bönderna kör för fullt med traktorer och skördetröskor. Så kände jag att ett lätt pass i ridhuset var ungefär vad jag orkade med.

Kom iväg till ridhuset vid 20-snåret och det var tämligen tomt och öde i ridhuset. Ridskolan passade på att ha lektioner ute. Det var enbart jag och en privatryttare till på plats i ridhuset. Alltså gått om utrymme.

Oktawia skötte sig bra idag. Jag hade ont i skallen och det kändes i kroppen att jag inte sovit ordentligt... så det blev ett lite lättare pass där jag joggade loss damen lite. Efter uppvärmning så tränade vi på övergångar, skritt-trav-skritt. Fick till övergångarna rätt OK med tanke på omständigheterna. Galoppjobbet funkade också bra och det blev totalt ett ridpass på dryga timmen. Både jag och pållan var nöjd när vi var klara och skulle åka hem. Funkade bra att lasta i halvmörker i alla fall. Väl hemma så var utebelysningen tänd så man slapp lasta ur i kolmörker.

Pållan blev omhändertagen. In i sin box och mat serverades till båda pållarna. Jag mockade ur trailern - märkligt att det alltid ska bajas i trailern... ;-), och så plockade jag undan alla prylar.

Var klar i stallet strax efter 22-snåret. Nu var jag ordentligt trött - men soffan en stund för nedvarvning. Förhoppningsvis så sover jag bättre i natt i alla fall.

Det var allt för idag.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0