10/12 Lördag - Trevlig dag...

Under natten så tilltog kliandet i näsan till att blir en extremt snorig näsa!! Lyckades pressar ur lite nässpray ur en flaska Otrivin som jag hade kvar sedan jag var snorig senast. Nu har jag dock förkylning på gång igen. Kände mig hur snorig som helst och idag hade jag absolut inte tid med att bli sjuk. Idag var det dags för julbord med brudarna!!! Då kan jag ju inte bli sjuk...

Så jag tog det lite halvlungt på fm. Efter lite frukost och soffhäng på morgonen så tog jag itu med att packa in julklappar till mina väninnor och efter en rätt lång stunds pysslande så hade jag 3 fina paket klara på bordet.



Roligast med julen - det är att få slå in fina paket :-)

Innan jag skulle fara in till stan så gick jag ut för att fixa stallet och i samma veva kom M1 och P. Hann mocka Biancas box innan pållarna blev inplockade till stallet. Sedan mockade jag Oktawias box under tiden som M1 fixade iordning pållan. När jag var klar så var det full fart in i huset och jag fixade iordning mig för en tur till stan. M1 motionerade pållan i hagen pga isiga grusvägar när jag sedan åkte.

Jag for först iväg till Universitetsbiblioteket och lämnade tillbaka ett gäng böcker. Lånade några nya och full fart upp på stan. Hittade en gratisparkering en smärre gångsträcka från clarion Hotell och så sammanstrålade jag med KN och S J-L, strax efter kom även I C-E. Vi 4 tillbringade en jättetrevlig em vid Clarion hotell där vi käkade jättegod julmat och pratade om allt möjligt. De fina klapparna jag fixat på fm fick komma till sina nya ägare och min påse fylldes med andra spännande klappar. Här gäller det att hålla sig till julafton ;-).

När det var dags att lämna clarion så vandrade vi vidare till Sisters där vi spanade på utbudet och lite shopping utfördes. Dock hittade jag inget lämpligt att shoppa. Eller också så var jag typ förkyld för att ens orka tänka på shopping ;-).

Dock uppskattade vi den fina julbelysningen över Drottninggatan :-)



Vi gick också iväg och kollade på fotoutställningen i Rådhuset - det är bilder från medlemmar ur FK Focus och jag har ett par alster med på utställningen.

Till sist så var den trevliga em slut och det var dags att fara hemåt. Jag var hemma igen vid 18-snåret och T hade matat pållarna med sitt em-hö och Lillan hade sällskap.

Kvar av stallfixet var att göra iordning hästarnas mat och vatten. Fixade det och så åkte vi iväg till kyrkan och tände ljus på mamma och pappas gravar.

När detta var avklarat så blev det soffan restan av kvällen för min del. T hade shoppat med sig lite ost och kex och det lyckades jag peta i mig, men för övrigt hade förkylningen slagit till med full kraft... Var tämligen matt när det var dags att plocka in pållarna för kvällen, men som tur var kom de snällt knallades in och jag kundes snabbt förpassa mig tillbaka till soffläge ;-).

Så detta var allt för idag.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0