12/12 Måndag - Stress...

Lite sömn gjorde susen på min förkylning. Är fortfarande täppt i nästan, men flödet av snor har gett sig. Så det blev jobb idag och på jobbet var det fullt ös och lite till... Under em så hade jag möten inbokade och jag förstod snart vartåt det barkade... skulle inte hinna avsluta mötet i vettig tid. Alltså fick jag messa T och bad honom åka hem till djuren för matning och hundvakt. Det funkade och jag kunde föra anteckningar på mötet utan att sitta och hoppa på stolen ;-). Och precis som jag misstänkte så drog mötet ut på tiden och jag stämplade ut kl 17:45.

Blev sedan hemåt i full fart. I med lite mat och så på med ridkläder. Totalt superstressad fixade jag stallet i raketfart och gjorde iordning pållan för ett pass till ridhuset. När det var dags att åka så klev damen snällt in i trailern och vi började vår halkiga färd mot ridhuset. Det var knappt att vi kom fram till allmän väg eftersom vår privata väg var totalt isbelagd och full med vatten pga det fina regnet som vräkte ner. Det var på det berömda håret som vi kom iväg men till sist så hade vi fast mark under hjulen...

Vid kl 20.10 så satt jag i alla fall i sadeln och nu var jag tvungen att försöka få ner stressnivån. Att rida och vara superstressad är ingen bra idé när det gäller Oktawia...  Eftersom jag haft fullt upp så har jag inte hunnit rida på rätt länge och till på köpet förkyld. T hade i alla fall följt med in till ridhuset och tog hand om Lillan under tiden som jag och Oktawia roade oss i ridhuset. Helt själva var vi eftersom vi kom samtidigt som sista ridlektionen avslutades.

Mitt mål med kvällens ridpass var att pållan skulle få röra på sig lite och jag inte anstränga mig våldsamt mycket pga förkylningen. Oktawia skötte sig bra - tror hon kände på sig att matte inte var på topp. Träna på lite övergångar och skänkelvinkning vilket pållan gjorde bra. Jag hade inte full koll på kroppen - som vanligt ;-).

Efter ett 50 minuter långt ridpass så fick det vara bra för idag och jag var nöjd med kvällens motion. Hade i alla fall lägre stressnivå efter ridpasset än innan ;-).

In med pållan i trailern och så full fart hemåt i totat spöregn. Lyckades ta mig upp för backen till huset trots isbelagd väg, och så blev pållan omhändertagen och kvällsmaten serverades. Plockade undan alla prylar som vanligt innan jag parkerade trailern på rätt ställe. Kvällen avslutas sedan framför TV en stund innan det får bli sängen.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0