16/12 Fredag - Lite hoppning...

Så var det ytterligare en vecka som försvunnit i ett rasande tempo. Efter jobbet så stannade jag till vid Haga centrum där jag shoppade frimärken och Sverigepaket. Dags att fixa julkorten och skicka iväg julklapparna till min grevkompis.

Var hemma strax efter kl 17 och fixade med lite tvätt och disk innan det var dags att dra på sig stallkläderna.

Innan jag gav mig ut stallet så stod det klart att det jag misstänkte i går kväll när Lisa gick runt och skrek - nämligen att den lilla katta löper stämmer...

För tillfället så tycker Lisa att kastraten Nalle är en dödsläcker "kille". Nalle är måttligt road över uppvaktningen och tycker att Lisa uppför sig märkligt och är tämligt enerverande ;-).



M1 var inbokad till kl 18.30 idag så jag satte fart ut till stallet och var nästan klar i stallet. När det var lite nytt strö på i boxarna och vattenhinkarna fixade så blev pållarna inplockade från hagen.

Vid  19-snåret så var vi klara för avfärd och det blev ridhuset idag också. På schemat för kvällen var lite hoppning. Under tiden som M1 värmde upp så släpade jag och P fram hindermaterial. Fyra stycken små hinder byggdes upp och kvällens övning gick ut på att ekipaget red i en 8:a. Svårigheten bestod i att pållan var tvungen att svänga rätt snabbt efter varje hinder... det tyckte hon var lite jobbigt. När övningen skulle ske i galopp så var damen tvungen att ha ett lugnt och sansat galopptempo och hoppa på kraft i stället för på fart - det var också jobbigt och damen blev frustrerad och det blev lite bensprattel. Till sist så förstod pållan vad övningen gick ut på och då funkade det bra. Men helst så vill hon springa fort och skutta på fart istället för på kraft ;-)

Duktiga var ekipaget i alla fall :-)




Var hemma igen vid 20.30-snåret och var klar i stallet vid 21-snåret. Resten av fredagskvällen kommer nu att tillbringas i soffan och så ska jag kolla på Tyst vittne på 7:an.

Så detta var allt för idag :-).

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0