21/12 Onsdag - Snart jul...

Fick en mer normal start på dagen idag - om man jämför med gårdagen ;-). Var på jobbet strax innan 8 och för dagen klädd i röd topp och svart kjol. Lite julkänsla för dagen eftersom vi hade jullunch inbokad med min enhet. Så full rulle på jobbet på fm, sedan iväg till Stadsträdgården för jullunch - det smakade jättebra och proppmätt var det tillbaka till jobbetl Lyckades göra en insats resten av em också innan det var dags att fara hemåt.

Jag hade försökt få ut hovslagaren mitt på dagen för att slå fast en lös sko på Oktawia. T kunde vara behjälplig så hovis inte skulle behöva slita med min häst själv. Tyvärr så fick hovis inte ihop tiden då hon inte hann hem till mig innan T var tvungen att vara tillbaka till sin skola. Får försöka få till hovis tid nästa vecka istället...

När jag kom hem så var T hemma hos mig. Han är ledig i morgon fm så han kan ta emot sotarn åt mig. Sotarn ska komma mellan 8-10 -så man vet ju inte exakt när han dyker upp. Kalasbra att T kan ta hand om det besöket.

Oktawia hade vilodag idag - inte för att hon behövde, utan mer för att ridhuset är upptaget av ridskolan och jag behövde pyssla med annat.

Med posten så hade bland annat en avi kommit för paket. Så efter lite mat blev det en sväng till postutlämningsstället och jag hämtade en ett stort postpaket från min brevkompis. Nu hade jag massor av julklappar.... ;-).

När jag var hemma igen så blev det stallkläder på och så gick jag ut och fixade mockningen och hästmaten. När jag var klar med stallfixet så var det full fart in i huset igen.

Det var dags att släpa fram julgranen... in i vindsgarderoben och rotade rätt på den och lådan med julgranspynt. En timme senare var granen på plats, pyntet i granen och klapparna på matten. Som krona på verket - en vaktande bock ;-)

Julmys på hög nivå :-)



En liten gran är det - men behändig :-)

Hade sedan lite småpyssel inne, tvätt, disk osv att ta rätt på innan jag förpassade mig ut till stallet för att ta in pållarna. Fyllde på pållarnas vattenhinkar och plockade sedan in de små djuren i stallet.

Jag kollade Oktawias lösa sko...och den var rejält lös. Men det löste sig. T höll i pållan och jag hade faktiskt en söm låg i sadelkammaren. T hjälpte mig att ta bort en söm som var av och så lyckades spika i en nysöm och vips så satt faktiskt fast :-). Nu borde dojan klara sig tills jag kan få hit hovis :-).

Pållarna fick sin kvällsmat och så var det dags att förpassa sig in i huset igen. Kommissarie Lewis hade börjat på 5:an och det får avsluta min kväll.

Som bonus kan ni få se en bild på en livsnjutare...

Tussan som lagt beslag på några av mina rapporter... duger tydligen alldeles utmärkt att använda dessa till sovplats...



Detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0