28/12 Onsdag - Studier

Idag hade jag en timmes handledning med min handledare på Universitetet. Sista handledningen inför inlämningen av min C-uppsats. Ja
Jag ville mest träffas för att få någon hint om att jag är på rätt väg eller inte. Har hela resultat och analysdelen kvar så jag har väl typ kommit halvvägs.

C-nivåkursen i Informatik är på helfart så mina kurskamrater läser ju alltså heltid. Jag arbetar heltid + ett litet extraknäck. Dessutom har jag hus och hem + hästar och övriga djur att ta hand om. Fullt rulle är ju ett kännetecken för mig :-).

Det jag funderade mest på ifall mitt teoriavsnitt är tillräckligt - det tar ju tid att läsa och reflektera. Min handledare hade lite smärre kommentater kring några formuleringar, men tyckte i övrigt att min inledande undrar och problemformulering var helt OK, likaså metodavsnittet och empirin. Kändes kanonbra. Kvar är nu att sammanställa enkäterna, analysera resultatet och skriva ihop diskussionsavsnittet - har ju nu 8 dagar på mig att få till andra halvan av uppsatsen... ;-). Har i alla fall semeste nästa vecka och räknar med att jobba med den typ dygnet runt ;-).

Nöjd och glad var det sedan åter till jobbet och fullt ös resten av dagen. När arbetsdagen var slut så blev det en sväng till Ica Maxi där jag shoppade med mig en burk hårfärgningsmedel. När jag var färdigshoppad så var det full fart hemåt. Lite mat i form av lite lax och sill, även en skinkmacka fick det bli. T dök upp eftersom jag behöver hjälp med att färga horet, men innan vi tog itu med det projektet så gick jag först ut till stallet och fixade klart med mockning och hästmaten. När stallsysslorna var avklarade då var det dags för min kalufs.

Färgen jag valt heter Red hot Caramel från Schwarzkopff Brillance - mörkt mahognyrött. T tyckte det var pilligt att få in färgen i mitt hår, han var ju tvungen att börja med utväxten - det fick ha i färg lite längre än topparna. 

Jag är nöjd med resultatet - blev ungefär samma färg som när frissan färgat håret åt mig. Så nu är jag en färgklick igen :-).

När färgningen var klar så åkte T och Lexi till lägenheten. Resten av kvällen tillbringade jag med att förberede den sista intervjun av nyckelperson. Förpassade mig ut stallet och regnet för att plocka in pållarna - kollade igenom dem och så serverades kvällsmaten.

Har sökt hovis idag också, men inget napp...

Avslutar kvällen med att titta på 4:ans nyheter och roligare än så blir det inte idag.

/Lizzie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0