18/1 Tisdag - Spännande...

Dagen började lite spännande. När jag kom ut till stallet så var det en Oktawia som fullkomligt stod hoppade i sin box... Slängde sig ut ur stallet och drog en rejäl repa i hagen - att käka hö var inte alls av intresse. I vanliga fall så står hon och plirar med ögonen och lunkar ut i hagen till nämaste höhög. Hm, reaktion på havren.... det här blir spännande till kvällens ridpass *harkel*.

Så efter jobbet var det bussen raka vägen hem. Käkade lite och sedan satte jag fart. Ut i stallet, mockade, fyllde på spån, fixade hästarnas käk. Vid 18.30 kom M1 och P, var då klar i stallet och var i full gång med att sanda stallplan. Detta var välbehövligt... sandade vägen ner till vändplanen och fram till soptunnorna så det skulle funka att gå där utan att halka omkull. På med trailer och så körde jag ner den tomme för att inte risker att hamna på åkern. Har jag hästen i så trycker ju kärran på mera... onödigt att riskera att hamna på åkern ;-)

Under tiden som jag pysslade med sandning osv så fixade M1 iordning Oktawia för ett tränignspass i ridhuset. Och trots glansisen på gatan upp till allmän väg så kom vi iväg med häst och trailer.

Allmänna vägen börjar bli hyfsat isfri nu och Grävevägen är isren så det var sedan inga problem att köra.

Under tiden som M1 och P var i ridhuset med Oktawia så var jag i cafeterian. Där hade vi i ÖFK's valberedning ett litet möte inför föreningens årsmöte. Bra att kunna slå 2 flugor i en smälla ;-) Pållan motionerad och jag på möte :-)

När mötet var avklarat och jag kom till nya ridhuset så var M1 precis klar med sin ritt. Det hade funkat jättebra. Oktawia hade mer energi idag, men fullt reglerbar. Så M1 var nöjd. Kanske funkar med havren trots allt - hyser hopp :-)

Sedan full fart hemåt. Blir ju lite mera böck nu när vädret är som det är. Fick köra jätteförsiktigt på isgatan. Stanna ekipaget nedanför backen och lastade ur Otkawia. In med henne i stallet och så ner till bil och trailer för att haka loss den sistnämnda. Den fick sedan stå parkerad nere vid brygghuset. Backade sedan bilen halva gatan för att få fart och ta mig upp till huset med bilen.

In i huset för att hämta Lillan, hon fick följa med in i stallet och har nu vant sig vid att sitta vid höt så hon är bakom galler och ur vägen för hästen. Hon har ändå full span på vad jag gör ;-).

Hästen blir iordningfixad och kvällmaten serverad. Själv blir det full fart in i huset och nu avslutas kvällen med Kommisarie Lewis på 5:an.

Pust... ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0