23/7 Lördag - Utflykt...

Jag väntade mig att vakna upp till åskväder, men icke... det utlovade regnovädret håller sig borta. Varmt och kvalmigt är det - men ingen åska...

Tog det lugnt på fm. Tog hand om lite ren tvätt och fixade stryktvätten när jag ändå var i farten. Skönt att få det avklarat så det inte blir så stor hög med stryktvätt att ta hand om... Jag har ju en förmåga att vänta med just strykningen *harkel*.

När det sedan blev dags för lunch så blev det sallad och makril i tomatsås - så himla lätt att fixa iordning. Satt ute ett par timmar och njöt av det sköna vädret. Passade på att bläddra i Ellos och Halénskatalogerna. Finns en hel del snygga kläder, men det är inte dags att tänka på höstkläderna ännu direkt och dessutom så ska jag nå min målvikt innan det blir några nya inköp i klädväg. Och nå målviken kommer ta ett tag - men fram tills dess så får jag slita på de kläderna jag shoppade förra året ;-).

Vid 14-snåret kom T - han dök upp lagomt när jag skulle sätta på lite kaffe - snacka om att ha kafferadarn påslagen ;-).

Vi fikade och slappade i trädgården, men till sist så blev jag lite rastlös och tyckte vi kunde åka iväg på en liten utflykt. T var med på noterna och vid 15.30 så for vi iväg till Hallagården :-).

Det var strålande väder så det var himla trevligt att sitte ute vid Hallagården och inta deras goda kaffe och inte minst - det urgoda citronpajen! Njöt av varje tugga ;-)





När kaffet och pajen var slut så blev de en vända in i butiken där jag shoppade Hällbräd och 3 burkar av Hallgårdens egen marmelad, rabarber, citron och ananas - säkert jättegott till lite goda dessertostar ;-).



När vi var avklarade med besöket på Hallagården så åkte vi tillbaka till hemkommunen, men fortsatte en vända till Marieberg. Vi besökte först Elgiganten - mest bara för att kolla läget - det blev dock en bunt med papper som de hade till bra pris.

Vi passade också på att gå in en vända på Mediamarkt där T letade efter film, som vanligt ;-). Jag shoppade med mig ett par kartonger med kaffe till min nya kaffemaskin. Cappucino och Latte macchiath :-)

Vi hann också gå en vända inne på själva gallerian innan de skulle stänga för dagen och då passade jag på att göra ett besök vid Pandurobutiken eftersom jag kom på att jag ville gjuta mer tvål. Så det blev klar tvålmassa och ny gjutform med hem.




Innan vi avslutade vårt besök på Marieberg så blev det ett snabbt besök inne på Coop för jag behövde få hem lite kylskåpsvaror - sedan var det full fart hemåt :-)

När jag kom hem så upptäckte jag att de små kissungarna hade väldigt lattjo lajbans ;-). De hade vält ut min papperskorg under skrivbordet och busade runt med skräpet...



Tänk vad kul man kan ha med lite skräp ;-)



Kissarna fick roa sig bäst de kunde. Jag var hungrig och fixade iordning lite ätbart. Det fick bli pitabröd fyllt med sallad, tonfisk och den goda tomatsåsen jag fick av M1 när jag hade min trädgårdsfest. Under tiden som jag fixade iordning lite ätbart så lekte T med min åkklippare och hann faktiskt klippa rätt mycket av min gräsmatta under den kvart som det tog mig att fixa de fyllda pitabröden :-).

Maten smakade bra och som efterrätt blev det varsin latte macchiato - det är gott det :-). Vid 20-snåret så åkte T och Lexi vidare till lägenheten och jag tyckte det var en alldeles för skön kväll för att gå in i huset. Alltså åkte kopplet fram och till Lillans lycka skulle det bli fråga om en promenad. Så skönt att man numera kan promenera av min tomt utan att behöva oroa sig för att det ska komma farande någon annan jycke...

Det blev en promenad fram till kyrkan och tillbaka - tog cirka en timme och det var skönt att röra på sig lite. När vi var hemma igen så vattande jag urnorna, och så fyllde jag på vatten till hästarna. Kollade av kusarna en gång till - var ute och sprayade på dem mitt på dan, och nu frampå kvällningen, verkade de inte irreterade av några insekter.

Resten av kvällen får det bli lite slökoll på TV, samtidigt som man slösurfar lite. Det är i alla fall inget speciellt bra på TV så här en lördag kväll.

Så detta var allt för idag! Nu ska jag gå och städa efter busfröna och se till att de går och lägger sig för natten.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0