24/7 Söndag - Regn...

Vaknade upp till hällregn - så jag bestämde mig för att stanna kvar i sängen ett tag till. Lillan låg i alla fall och snarkade för fullt och visade inga som helst tecken på att vilja ge sig ut i regnet ;-). Skönt att bara ta det lugnt och läsa en bra bok istället ;-).

Till sist så blev jag i alla fall kaffesugen så det blev till att ta sig ner till köket. Det fick bli en sen frukost också. I övrigt så gjorde jag inte så mycket mer än att slösurfa och svara lite mail, men lite småpyssel var jag tvungen att grejja med i alla fall :-).

När det regnar ute så får man hålla på med pyssel inne och jag gjöt några fler söta små tvålar. Köpte ju klar tvålmassa på Panduro igår, så den använda jag idag. Blev tre blå tvålar och tre lila. De blåa doftsatte jag med doftoljan fresch och till de lila tvålarna använde jag lavendelolja. Det blev lite tvålmassa över så det fick bli 3 små hjärttvålar också :-).



Fram på em så käkade jag lite mat. Hade en färdig fryst matlåda i frysen, kyckling med parmaskinka och pasta. Smakade alldeles utmärkt. Lagom när jag hade ätit klart min mat och skulle sätta på lite kaffe så kom T. Han måste verkligen ha kafferadarn påslagen för fullt ;-).

Under tiden som vi fikade så fiskade T fram sitt senaste inköp. Han funderat ett tag på att skaffa sig en androidtelefon och nu hade han varit iväg och shoppat sig en Nokia N8 - en sån där pekmobil... och så blev vi sittandes ett par timmar med att få till alla inställningar och fatta hur den funkar.

Vid 16-snåret så gick vi i alla fall ut, det var uppehåll och jag behövde få lite luft. T satte igång att röja med grästrimmern och jag renaste lite ogräs i mina rabatter, passade också på att dra upp en massa brännässlor som växte i syrénbersån.

Hämtade sedan grep och skottkärra och tog upp det jag rensat bort.

När T var klar med att leka med grästrimmern så började vi jobbet med att sätta upp hundstaketet så det sitter på min tomtgränd. Mätte igen från lagårdens södra vägg och från huset södra vägg för att få ut vart tomtgränsen går någonstans. Hade sedan ett 30 m långt rep som vi la ut för att få en rak linje. Tomten är 130,5 m utmed den södra sidan och 134 m utmed den norra sidan så när man går fram och tillbaka under ett par timmar så  inser man att man går kilometrar.

Till sist så var staketet på plats utmed den södra sidan av tomten. Dessutom gick strömmen runt som den skulle också. Ska  också kontrollmätt den norra delen av tomten noga - den sträckan är 134 m lång och som den första mätningen ser ut så går min tomtgräns dryga metern på andra sidan min uppfartsväg... ialla fall när jag utgår från mitt hus och de metrar som enligt fastighetskartan ska ligga på min sida av tomtgränsen.

Men när vi skulle börja kontrollmäta rakt över tomten... ja, då satte det igång att hällregna igen. Så den mätningen får vi ta någon annan dag.

Lika så när det gäller pållans motion för dagen. Planen var att ta mig en liten skrittur på den stora och ta den lilla på släp - men regnet höll sig så det fick räcka med att jag klafsade ut i hagen och kollade till pållarna. Det var i alla fall inga flygfän på dem i dag ;-).

T och Lexi for vidare till lägenheten vid 20.30-snåret. Jag och Lillan kröp upp i soffan under varsin filt - verkligen soffväder så här på en söndagkväll. Förhoppningsvis så kommer det trevligare väder under kommande veckan.

Nu ska jag kolla klart på Casanovafilmen som går på 5:an - och det är allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0