26/7 Tisdag - Besök...

Tog det lugnt på fm idag. Jag kan faktiskt slöa, även om det kan vara svårt att tro det ibland ;-)...

Till sist så blev jag lite rastlös så jag tog med mig ettiketter, stämpel, stämpelfärg och pennor och gav mig ut i trädgården. Satte mig i partytältet och där tillverkade jag lite ettiketter till syltburkarna. Det tog en stund eftersom jag först stämplade motiv och sedan ritade lite innan jag skrev dit vad det var för sylt och datum.

Hade tyvärr vit/röd-rutig tyg hemma, i alla fall hade det varit snyggt med små hättor till varje burk lingonsylt ;-)





Vid 13-snåret - lagom när jag var klar med ettiketterna - så kom T och han satte igång att leka med åkklipparen och grästrimmern. Han klippte gräsmattan just där jag har partytältet och utemöblerna. Han fixade också iordning inne i syrénbersån så vi kunde ställa dit det lilla runda bordet och ett par stolar.

Var lagom klar med allt när mitt besök för em kom. Det var kamrat MK som kom för att tillbringa em på landet och smaka på mina goda bullar och marängkakor. Och vi hade en mycket trevlig em med prat och skratt. T var med och fikade ett tag, men blev sedan lite rastlös och pös iväg till Marieberg en sväng. Mitt fikabesök var avklarat vid 17-snåret och det började bli dags att göra sig iordning för att pysa iväg till ridhuset med Oktawia.

T kom tillbaka från Marieberg strax efter att MK åkt. Han fortsatte att röja med grästrimmern och slog bort lite gräs i hästhagen så det blev kräm i häststaketet. 

Strax efter kl 18 kom M1 och P. Oktawia blev iordnninggjord för lite dressyrtrimning och vid 19-snåret så var vi inne på ÖFK. Jag och T tog en promis med vovvarna innan vi gick ner till banan för att kolla in ekipaget.

M1 red på den nya dressyrbanan som är belagd inne på SM-banan. Oktawia kommer väldigt väl överens med underlaget där och skötte sig mycket bra.





Först övningar i trav...



Sedan blev det en övning i galopp där damen fick jobba på en volt i ökad galopp och sedan minska volten och samla upp galoppen. Bryta av till skritt, göra en kvarts bakdelsvändning och så fatta galopp igen. En jobbig övning, men damen skötte sig bra och jobbade på bra. Alslutade passet med en liten skrittur på området.

 Nöjd pålla klev sedan snällt in i trailern när det väl var dags att åka hem. Väl hemma blev det avsköljning med ljummet vatten, lite havre serverades och när allt var klart i stallet så fick pållarna knalla ut i hagen igen.

Jag själv förpassade mig in i huset och hade precis kommit in när kamrat CL med dotter dök upp för att gosa med Alfons ;-).

Idag så var dock inte Alfons så himla intresserad utav att gosa med sin nya matte, utan det var bus som stod på schemat ;-) - nya matte var i alla fall nöjd med att få träffa sin lilla kisse.

När besöket åkte hemmåt så blev det TV:n och Navy CSI för min del. Och mycket mer än så hände inte idag...

Ja, skulle väl vara då att Sixten upptäckte TV-bilden som rörde på sig ;-)




/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0