28/7 Torsdag - mysdag...

Idag har jag haft en himla trevlig mysdag. Började med att jag strax efter kl 11 åkte in till stan. Hämtade upp kamrat K och vi fortsatte till Stadsträdgården där vi mötte upp kamrat S. Vid Stadsträdgården intog vi sedan en delikat lunch och det var himla trevligt att kunna sitta i lugn och ro och käka lunchen där. Stadsträdgården är en verklig oas i stan. Tyvärr kom det en liiiten regnskur när vi var nästan klara med lunchätandet - men vi klarade oss bra för vi satt väldigt bra under ett stort parasoll :-).

Efter att ha ätit den goda lunchen så gick vi vidare i stilla mak till Wadköping - gick genom Stadsparken och passade på att kolla in alla vackra rosor som blommade för fullt.

Här kommer några stycken av alla vi tittade och luktade på... ;-)









Blomstergatan var också prakfull :-)






Mina kamrater på strövtåg ;-)



Jag tyckte dessa "svansar" var väldigt vackra där de vajade i vinden :-)



Väl framme i Wadköping så uppsökte vi först en butik som säljer lite medeltidsinspirerande saker och jag hittade där ett par örhängen av keltisk ursprung - bäst av allt - jag har ju ett halsband med samma hänge som i örhängena.

Vi gick sedan vidare till Handelsboden och där skulle jag ha en påse Wadköpingsté - det är mycket gott - dessutom så hade Handelsboden även ett par urgulliga metallburkar. De kunde jag bara inte motstå!

Kamrat K var på jakt efter böcker så vi gick sedan vidare till Antikvariatet - mycket böcker finns det där - men jag hittade ett väldigt fint bokmärke av modell större. Motivet? En häst såklart ;-)

Vi hade också tur att den regnskur som kom när vi gick till Antikvariatet hade gett sig när vi väl var klara där :-). Innan vi lämnade Wadköping så blev det ett snabbt besök vid Jeremias bageriet. Jag har ju redan bullar och kakor hemma, så jag behövde inte shoppa nåt, men S och K fyllde på förråden :-).

Nu var shoppingen i Wadköping avklarad och vi gick tillbaka till Stadsparken och stannade vid glasskiosken där vi shoppade oss varsin kulglass och så satte vi oss och njöt av tillvaron och våra glassar :-).

Till sist så tog den trevliga em slut och det var dags att röra sig hemåt. K fick skjuts hemåt, och så tog jag en sväng till T's lägenhet där jag matade hans katter och kollade så att han inte fått några mer otrevliga brev från sin granne. Som tur var så var det lugnt på den fronten. Jobbigt med knäppa grannar.... T själv var kvar hemma hos mig och var sällskap till vovvarna.

Var hemma igen vid 17-snåret och packade upp dagens shopping. Den fina katten är en födelsedagspresen från kamrat S - en sparbössa som kommer väl till pass. Penslarna är från kamrat K - hon hade tydligen kommit över ett parti med väldigt många penslar ;-)





Jag hann precis byta kläder och få i mig ett äpple innan M1 och P kom. Det var dags för Oktawias motion. Idag stod det lite hoppning på schemat.

Snart var pållan klar för att åka till ridhuset och sadeln var på plats i bilen och trailern satt på draget. Så in med pållan och så full fart till ÖFK.

Hoppbanan ligger mitt i solen och det var VARMT trots att det fläktade lite. Oktawia var segare än segast - påverkad av värmen? Nåja, hon tog sig över hindren i alla fall ;-)



Full fart!






Lillan var med och fick finna sig i att vara fastbunden vid staketet så jag kunde fota lite ;-). Hon satt snällt och väntade, lite lätt uttråkad ;-).



Oktawia skötte sig rätt hyfsad, om än seg. Här galopp under nervarvningen.



Efter avslutat ridpass på banan så skrittade ekipaget runt SM-banan innan damen åter placerades i trailern och vi kunde fara hemåt. Väl hemma så blev det avsköljning av pållan, hon fick stå inne och käka upp sin havre under tiden som jag fixade undan all utrustning och mockade ur trailern. Till sist var havren slut och jag klar med allt i stallet. Pållan blev således utsläppta i hagen igen och stallet släcktes för idag. Var klar hyfsat tidigt mot vad jag brukar vara.

Det var en skön kväll så jag plockade med mig dator och telefon ut till partytältet och så satt jag där i dryga timmen. Avhandlade lite telefonsamtal och lite slösurfning innan det till sist blev dags att förpassa mig till soffan och kolla lite på TV. Navy CSI fick avsluta min kväll idag också :-)

Och detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0