18/6 Lördag - Tävlingsdags...

Så var det tävlingsdags. Tävlingens första start var kl 14.00 alltså kunde jag kliva upp i normaltid och släppa ut pållarna en stund innan det var dags för tävlingsputsen.

Innan jag tog itu med mockningen så fixade jag iordning mig själv. Duschade och käkade frukost. Och så full fart ut i stallet. Fixade mockningen innan M1 dök upp vid 11-snåret. När sedan Oktawia blev iordninggjord för tävling, alltså fick manen knoppad och borstad av M1 så fixad jag iordning utrustningen. Gjorde rent och smörjde in sadel, träns, skor och schaps - snygga ska ekipaget vara.

Vid 13-snåret var vi klara med allt och det började bli dags att stoppa in pållan i trailern.

Snygg pållan klar för tävling :-)





Kolla, kolla, vad snygg jag är :-)



Dressyrtävlingen var förlagd på ÖFK, alltså var vanliga ställe. Enda skillnad mot vanligt var att vi parkerade trailern i stora sandpaddocken och att det var väldigt många superfina ekipage i ridhuset.

Oktawia funkade bra på framridningen och såg positiv ut. Och så var det dags för att rida programmet

Oktawia skötte sig hur bra som helst inne på banan. Hennes brist är ju mellangångarterna, men det vet vi om. Men i övrigt så gjorde hon det hon skulle och inga bakutsparkar vid galoppfattningarna. Damen var också lite piggare inna på banan än vad hon var förra tävlingen.

När så resultatet kom så var det en enormt glad överraskning. Ekipaget red ihop 60 %!!! Hur kul som helst och det kändes som om de vunnit hela tävlingen *fniss*. Med tanke på att Oktawia sparkade bakut vid galoppfattningar och kaninhoppade sig igenom LB:0 för ett år sedan - så är jag supernöjd över ekipagets bedrift :-D.

Här finns länk till dagens start i LB:3 på ÖFK

Efter ritten så var det in med Oktawia i trailern och så hemåt igen. Väl hemma så var det ur med de snygga knopparna, pållan svampades av och så fick de komma ut i hagen igen.

Bästa av allt - mat :-)




Plockade undan alla prylar i stallet, mockade ur trailern och mockade boxarna en gång till. När jag var klar allt i stallet så var det full fart in i huset och käkade lite mat. Jag var tämligen hungring ;-).

Det blev en viltskavsgryta och ris som smakade smaskens. Efter maten så var det full fart igen. Planerade min måltider för några dagar framåt och skrev matlista. Bytte sedan om och for in till stan igen för att shoppa lite mat. Stannade först till vid ÖFK och kollade lite på dressyrtävlingarna som fortfarande höll på. Innan jag skulle åka iväg och handla så åkte jag till T och Lexi en sväng. Det var en fin kväll och planen var att sedan åka till Maxi och shoppa. När jag kom till T så visade det sig att jag hade glömt matlistan hemma och självklart hade jag inten koll på vad det var jag behövde shoppa hem.

Fikade en sväng hos T. Varmt och soligt var det på uteplatsen. Vi tog sedan promis med Lexi så hon fick röra lite på sig. Efter promenaden så blev det i alla fall en tur till Maxi för jag var tvungen att få hem hundmat, mjölk och A-fil. Resten får jag åka in och shoppa i morgon. Så går det när man är glömsk.

Efter shoppingen så var det i alla fall full fart hemåt igen. Pållan fick vara kvar ute i hagen under natten, men vatten fylldes på och hö las ut i hagen.

Innan jag gick in för kvällen så passade jag på att plocka en bukett med sommarblommor. Det var främst mina pioner som jag var ute efter. I morgon ska det regna och det förstör ju de utslagna pionerna. När buketten var klar så fick det sedan bli soffan för min del.

Och det var allt för idag :-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0