18/3 Fredag - Inte enligt planen...

Nog för att jag visste att det skulle komma snö tills idag, men var inte alls beredd på den mängd som kommit under natten! Fick ta fram piasavakvasten för att sopa fram bilen. Om det inte vore för att jag hade med mig ett paket som skulle skickas med posten och en förstorad bild inpackad i en kartong så hade jag tagit bussen.

Så det var lite spännande att ge sig av hemifrån, skulle jag köra fast i mitt försök att komma iväg till jobbet eller...

Det gick bra att ta sig ut till Grävevägen. Noterade att banvallens cykelbana var nyplogad :-). Nyplogad kunde man inte anklaga Grävevägen för att vara... det är nog första gången på hela vintern som den inte var Ok att köra. Det var mer som en puckelpist och det snöade så kraftigt att man inte såg vart vägen tog slut och diket började... köra sakta var ordet! Kom fram helskinnad till jobbet i alla fall sent omsider.

Full rulle på jobbet, har idag rangerat ansökningar till förvaltningens sommarjobb. Annonserna går ut på söndag, men har rangerat lite allt eftersom. Nu har det rasslat in flera hundra ansökningar och eftersom jag inte hade något annat akut som behövde göras under dagen, kunde jag alltså koncentrera mig på rekryteringsverktyget. När det väl var dags att gå hem hade kl hunnit bli 17 och jag skulle bara shoppa lite hundmat, kattmat och lite käk till mig själv, lämna av paketet vid Renome och så full fart hem. För övrigt var planen att ta det lugnt resten av kvällen. Det är allsvenskan i hoppning på ÖFK i helgen, så det är fullt ös på anläggningen - alltså ingen hoppnigg för pållan idag.

Men min plan om lugn hemmakväll gick om intet... För min kära bil bestämde sig för att sova i stan - den ville inte starta!! Vilken fräck liten sak, eller hur? Tidigare har jag misstänkt att det är bensinpumpen i tanken som varit på väg att ge sig. Bilen har krånglat när jag haft mindre än halv tank med bensin i. Men nu hade jag full tankt och dessutom luktade det bensin i motorn... hm skumt. Men jag höll på att dra ur batteriet i mina försök att starta bilen, så det var bara att inse fakta. Bilen fick stå kvar. Ringde T istället. Han var ute på promenad med Lexi och var inte i närheten av sin bil. Istället för att sitta och vänta i en kall bil, tog jag en promenad till Willys - det tog 35 minuter. Jag och T kom fram till Willys ungefär samtidigt.

Att handla på willys nu tar lite tid - de håller på och bygger om. Med andra ord - oordningen är totalt!!! Och inte hittar man någonting heller.  Tror i alla fall att jag fick med mig det jag behövde. Blev helt trött av att irra runt inne i affären så till sist gav jag upp och det fick räcka. Hade jag missat något så fick jag klara mig utan det.

T blev klar samtidigt som mig och vi kunde alltså fortsätta färden hem till mig. Kom alltså hem sent till sist.

Väl hemma fick pållarna sen em-mat. Packade in mina prylar från Ts bil, vi tog en fika och T åkte sedan hemåt igen. Jag bytte om och förpasade mig ut till stallet. Började med att skotta bort snö utan stallet. Ungefär 2 dm snö ligger på backen - och det verkar inte ha bråttom att smälta bort direkt...

Mockade i lugn och ro, fixade med hästarnas mat, gosade med kissarna i stallet. Var klar vid 20-snåret så pållarna fick vara ute ett tag till. Jag tillbringade en stund med att slösurfa lite, titta på criminal minds innan jag gav mig ut en gång till för att plocka in pållarna.

Nu ska jag inte göra nåt mer för idag, utan förpassa mig till sängen. Kan i alla fall tillägga att det som gått bra idag - är att jag sålt min första bild. Äppelbilden är såld som 40 x 60 cm stor förstoring! Jättekul tycker jag :-D

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0