4/3 Fredag - Äntligen....

Äntligen fredag...  trött som bara den var jag när jag kravlade mig ur sängen - men på nåt sätt kom jag upp och vaknade till liv. Hann dessutom med bussen - som kom i tid :-).

Efter en dag med fullt ös på kontoret så blev det sedan 16:10-bussen hem. Väl hemma var det bara att sätta fart. Jag behövde bara käka lite fil och musli till middag - jag och ett par arbetskamrater var på Goddagens på lunchen och jag blev proppmätt - behövde alltså bara fylla på lite granna innan jag tog itu med stallet.

Idag skulle jag stå för pållans motions och för att det inte skulle bli för sent så var det bara att sätta full fart.

Först fixade jag mockningen i full fart och så gjorde jag iordning pållarnas mat. Därefter var det bara att plocka in pållarna och så fixa iordning Oktawia för ett litet ridpass inne i ridhuset. Kom iväg vid 18.45 och 19.10 satt jag faktiskt i sadeln. T kom och mötte upp vid Ridhuset och han tog hand om Lillan så hon slapp sitta i min bil under tiden jag och Oktawia motionerade runt i ridhuset. Istället blev det en promenad för Lillan.

Så under tiden som T och Lillan var ute och vandrade, underhöll alltså jag och Oktkawia varandra i ridhuset. Pållan skötte sig riktigt bra - som vanligt var det jag som inte hade riktigt ordning på kroppen - men vi hade hyfsad koll på saker och ting idag. Tränade på övergångar och pållan skötte sig bra. Så efter ett lyckat ridpass klev en snäll pålla ombord på trailern och färden gick hemmåt.

Efter att jag var klar med stall och pållarna vid 21-snåret, så jag själv förpassade mig till soffan för soffhäng resten av kvällen. Fick bli en liten wiskeypinne som sällskap också.

 Mycket mer än så här blev det inte idag alltså :-)

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0