15/5 Söndag - En lugn dag...

Vaknade med huvudvärk... inte så kul. Tog det lugn på fm. Efter att pållarna blivit utsläppta så blev det en stunds soffhäng för att se ifall huvudvärken skulle gå över, men det gjorde den inte...

Så det var bara att tag i saker och ting. Så efter att ha slappat klart så blev det stallet och jag fixade klart mockningen, strö och vattenhinkarna. Precis när jag var klar så kom T - vi tänkte ha "operation Biltvätt", men precis när han kom så började det regna. Så det blev en fika istället i väntan på att skuren skulle gå över. Som tur var så var det en kort skur och snart kunde T släpa fram högtryckstvätten och snart så var den i full gång.

T tvättade sin bil först. Jag gick lös med dammsugaren i min bil och det behövdes verkligen. Har nog inte dammsugit bilen sedan förra sommaren så den var i stort behov av rengöring. Putsade också upp inredningen så nu är den ren och fin. T gick sedan lös på utsidan av bilen med högtryckstvätten och snart så min gamla volvo ren både invändigt och utvändigt. Fin blev den :-).

När vi var klara med operation biltvätt så piffade jag till mig och det blev ett besök till Marieberg. Först en räkmacka på café garden och så en sväng inne i Mariebergs galleria. T skulle kolla efter en tidning på Game, jag behövde ett par nya T-shirts och det hittade jag på Intersport till bra pris.

Det blev ett kort besök på Marieberg och snart var vi tillbaka igen. Solen sken, även om det var lite kallt. Kunde i alla fall sitta ute och ta en kopp kaffe utan att frysa ihjäl.

Orkade i alla fall med att göra en insats i trädgården efter fikat. Hämtade först en skottkärra och drog en vända i hästhagen med den. Där hämtade jag sten från stenrösen. En hel del sten slängdes också tillbaka en hel del sten upp på stenrösena. Det är hästarna som river ner stenarna från stenröset för att komma åt mossan. Smakar tydligen väldigt gott...

Stenarna som samlade på mig lade jag runt foten på lyktstolpen som är i min rabatt. I högen med stenar planterade jag de 3 succulenterna som jag shoppade på trädgårdsmässan i Sollentuna. Hoppas de trivs i min lilla stenhög :-)



Tycker de är häftiga - eller hur :-)



När jag var klar trädgårspulandet så var det dags att ta tag i pållans motion. Idag skulle det inte bli så himla ansträngande, men kunde bli rätt spännande på sätt och vis.

Bianca är ju 3 år nu och det är hög tid att aktivitera den lilla fröken så hon inte blir en fetknopp till shettis. Så för att slå två flugor i en smäll så tänkte jag prova på att motionera shettis samtidigt som halvblodet blir motionerad. Därför fick motionen ske i hagen idag för att inte utmana ödet allt för mycket.

Jag hade tur med vädret - det började regna när jag var i hagen och hämtade in pållarna. Under tiden som jag fixade iordning Oktawia så spöregnade det - men slutade precis när det var dags att sitta upp :-).

När jag satt i sadeln så gick T in och hämtade Bianca. Vi skrittade rutn några varv i hagen och T ledde Bianca vid Oktawias sida. Oktawia verkade nöjd över att med Bianca, så efter ett tag så provade jag att ta grimskaftet och med Bianca på släp. T var med i hagen, ifall nåt skulle hända. Men det gick hur bra som helst. Oktawia var snäll, jag fick ha tyglarna i engreppsfattning och styra med sitthjälperna, i andra handen höll jag Bianca och såg till att hon höll sig i höj med min högra fot. Bianca fick pinna på rejält för att hinna med i Oktawias skritt ;-). Några tillfällen försökte Bianca ta placering i Oktawias svans, men det fick hon inte för mig för då hade jag ingen koll på henne alls. Hon försökte inte ens att springa förbi Oktawia i alla fall. Efter 20 min skrittande runt i hagen och dessutom test lite trav - som också funkade bra - fick T ta hand om Bianca. Bianca var trött... ;-). Jag red Oktawia ett tag till och tränade lite på skänkelvikning och så fick hon jogga loss lite i traven.

Duktiga damen är det jag har :-)



När jag var klar med pållarna så fick de stå kvar i stallet - det var snart dags för kvällsmaten... och fram tills dess så fick de lite hö att tugga på.

T och Lexi åkte hem till lägenheten och jag förpassade mig in i huset. Var helt utsvulten så det blev till att fixa lite käk - tortellini fick det bli idag. Kollade sedan på Brottet och straffen, har nu varit ute och kvällsmatat pållarna. Kvar att göra för ikväll är att ta mig själv till sängen :-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0