20/5 Fredag - fredagsmys...

Idag blev det cykling till jobbet. Trampade på duktigt och lyckades hålla en genomsnittlig hastighet på 22 km/tim och cyklade till jobbet på 36 min. Några minuter mindre än sist :-). Väl framme vid jobbet så var det bara snabbt upp på kontroret, ringde ett samtal och så på cykeln igen. Cyklade upp på stan med mina arbetskamrater och fm tillbringades på en föreläsning om Etik och moral. En givande fm och bra föreläsare.

Fullt ös på em och så dags att ta sig hemåt. På morgonen så var det en liten svag bris till jobbet. Denna svaga bris hade förvandlats till riktigt kraftig motvind... som tur var så  erbjöd sig T att köra hem mig så jag slapp motvinden. Dessutom så stannde vi till vid Willys så jag fick med lite kattsand hem. Det behövdes...

Väl hemma blev det bara en fika. Käkade så mycket till lunch att jag fortfarande var mätt när jag kom hem.

Jag tog sedan itu med stallet och hann klart i god tid innan M1 och P kom så jag plockade in pållarna också, så allt var klart för M1 att fixa iordning pållan inför kvällans övningar.

M1 och P kom vid 18.30 snåret och jag passade på att fota lite under tiden som pållan blev iordninggjord...

Syréner som blommar...

Oktawia håller span ut på stallbacken....

Hittade en nöjd Prickan i sadelkammaren...

När vi väl var klara och framme vid ÖFK så Skrittade M1 fram Oktawia ute. Jag mötte upp T som  redan var i Karlslund och vi tog en promenad med vovvarna. Jag hade även med mig kameran på släptåg...

Karlslund en solig fredagkväll... en variant på fredagsmyset istället för chips och TV... ;-)

Cool Oktawia ute på fredagsmyset ;-)

Utefter en vägkant så såg jag de största maskrosorna jag sett på länge... lika höga som Lexi :-)

Vi gick en runda runt i Karlslund och gick utmed ån tillbaka mot ÖFK. Vattnet i Svartån har skjunkit undan rätt bra nu, men ett liiiite virvlande vatten så jag fick testa att inställningarna på min kamera för att få "dimmigt" vatten.  Blev rätt fint för att vara taget utan stativ :-)

Ombunkar fanns det gått om :-)

När vi var klara med promenaden så gick jag till ridhuset för att se hur det gick för M1 och Oktawia. T och Lexi fortsatte till lägenheten.

Pållan skötte sig rätt bra idag också. Eftersom jag varit ute på promis med Lillan så såg jag inte så mycket av själva ridpasset, men M1 hade finslipat inför morgondagen start i en LB:1. Oktawia skötte sig hyfsat under ridpasset  och M1 var nöjd med pållan. Avskrittning skedde runt SM-banan så Lillan fick sig en liten promenad till.

Väl hemma så blev pållan ordentligt avsvampad och förhoppningsvis så försvann lite damm då också ;-). Plockade undan alla prylar. Pållarna fick sin kvällsmat och jag plockade med mig sadelpadd och benskydd med in och de hamnade genast i tvättmaskinen.

Under tiden som tvättmaskinen gick så kollade jag på Tyst vittne på TV4+. Gäller ju att ha rena prylar när man ska iväg och tävla ;-).

Så - det var allt för idag!