11/11 Fredag - Fullt ös...

Trodde i min enfald att det skulle bli en lugn dag på kontoret och lite nedtrappning inför helgen - men icke! Halvhysterisk är ordet.... men en sak är i alla fall säker... efter denna veckan och de senaste veckornas intensiva och hektiska arbete. Så är i alla fall min hjärna i fullgång och trigeminusneuralgin håll sig på mattan. Jag befinner mig uppenbarligen i en period av ickeskov när det gäller neuralgin. I annat fall hade jag aldrig klarat den stress jag blivit utsatt för senaste tiden utan att ha fått grymt ont i huvudet.

Så nu känns det som om jag åter är på banan och är mitt "normala" jag som fixar att ha "tusen järn i elden" och ändå ha huvudet med mig. Känns som om det är flera år sedan sist... och det är det nästan ;-).

Även om jag tycker det är vansinnigt roligt på jobbet när det är totalt "kaos" - så var det himla skönt att stämpla ut vid 16.30 och fara hemåt. Jag har ju lite att göra hemma också, dessutom så känner jag mig lite stressad över att hinna få klart min  kunskapsprojektering för min kommande C-uppsats. På tisdag är det KP-seminarium så jag måste bli klar med min KP och lämna in den senast kl 9 på måndag.

Jag har dock skrivit det mesta i min KP, ska bara finslipa lite och förtydliga några saker. Har huvudet fullt med funderingar och frågeställningar om vad jag vill undersöka  och skriva om - men har lite problem att konkritsera ner mina tankar... men det går väl så småningom. Har bara C-uppsatsen kvar att skriva för att kunna få ut min kandidatexamen - och det ska väl vara själva tusan om jag inte kunde få till det nu... ;-)

Nåja, ikväll blev det i alla fall inget plugg. Väl hemma så blev det lite mat i magen, risgrynsgröt - mums :-). Sedan på med kläder och full fart ut i stallet. Fixade mockning och hästmat i lugn och ro. Hade tid på mig så jag behövde inte stressa. M1 och P kom vid 19-snåret och då var allt klart i stallet och pållarna intagna. Vid 19.30-snåret så var pållan klar med "hopputrustning" på sig och klev snällt in i trailern och vi for iväg till ridhuset.

Pållan fick idag alltså en omgång med att studsa över hinder. Lillan fick ingen promis alltså, utan fick nöja sig med att springa lös i ridhuset under tiden som jag hjälpte P att släpa fram hindermaterial. Lillan var inte SÅ nöjd med situationen ;-) Promis hade varit roligare...

Under tiden som vi byggde upp två upprättsående hinder - en på varje långsida - + markbommar, så värmde M1 upp Oktawia och när det var avklarat så blev det först skritt över bommar på backen och sedan trav över bommar. Det funkade bra och sedan var det dags för att travhoppa krysshinder. Det kan ju tyckas vara tämligen enkelt... men ingenting är enkelt när det gäller Oktawia. Som vanligt så hade hon åsikter om hur fort det skulle gå mot hindret - damen vill helst bestämma farten själv och då ska det vara fullt ös - medvetslös... ;-) De två travbommarna som låg innan krysshindret tyckte Oktawia var lite i vägen och försökte ta sats och hoppa över dem också eller nåt...

Till sist så ändrade P avståndet på markbommarna och så fick M1 göra halt framför och sedan trav och hopp över hindret. Då funkade det bättre :-).

När det sedan var dags för galopp över hindret så satsade Oktawia järnet ;-). Äntligen lite KUL!!






Och så andra varvet...




Det var rätt länge sedan Oktawia fick studsa hinder och jag tror hon tyckte det var rätt lattjo lajbans - trots strulet med att trava mot hindrena ;-). En trött liten svettig pålla klev sedan snällt in i trailern när vi var klara i ridhuset.

Jag var hemma igen strax efter kl 21 och när jag kom hem så var T på plats och hand eldade för fullt i kaminerna. Idag var det riktigt novemberruggigt så när jag var klar med allt i stallet och pållarna fått sin kvällsmat, då var det himla trevligt att komma in till ett varmt hus :-)

Inne i huset var också min nyblivna 6-årig - Lexi :-)

Idag 2011 11 11 fyller alltså min schäferdam 6 år - fast hon beter sig fortfarande som en unghund... Men lite gråare kring näsan har hon allt blivit ;-). Hon lyckades i alla fall ligga stilla så pass länge att jag han knäppa en bild på damen :-)




Resten av kvällen så kollade jag och T på filmen Baksmällan och så käkade vi lite ost och kex - blev ett glas rödvin också - det måste man ha till ost och kex ;-). Filmen var i alla fall himla roligt och det var ett bra avslut på denna hektiska vecka.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0