2/11 Onsdag - Hemmakväll...

Sovit dåligt i natt... har någon skum halsont som kommit smygandes. Jag som verkligen hatar att ha ont i halsen och jag har absolut INTE tid att bli sjuk... Som tur var så hade jag lite halstabletter hemma och Otrivin. Värken i halsen blev i alla fall inte värre under dagen, men nåt skit är på gång i alla fall... Men innan förkylningen bryter ut så är det bara att köra med det vanliga knepet... förtränga, förtränga, förtränga ;-)

Arbetsdagen försvann i ett nafs i alla fall - fullt ös som vanligt men vid 17-snåret så var det dags att fara hemåt.

Planen för kvällen var vila för Otkawia och alltså hemmakväll för mig. Så efter att jag fått i mig lite mat så drog jag på mig stallkläderna och gick ut och fixade stallet i lugn och ro. Mockade, fixade med vatten och hsätmaten. Pållarna fick vara kvar ute i hagen, är 10 plusgrader ute så det går ingen nöd på dem och hö serverades i hagen när jag kom hem från jobbet.

När jag var klar i stallet så blev det lite pyssel inna. Tvättade i söndags och mitt städade matsalsbord såg ut på detta sättet vid 19-snåret...



Alltså fram med strykbrädan och strykjärnet. Tvätten sorterades och det som inte skulle strykas veks ihop och placerades på sin plats. Sedan blev det alltså en date med strykjärnet, men 1,5 timme senare så var jag klar och det såg genast mycket trevligare ut i mitt vardagsrum ;-)



Skönt att få ordning på tvätten, slipper ha det ligga kvar till helgen ;-). Under tiden jag strök så hade jag TV:n och kollade på bl a Uppdrag granskning - men fy f*n vad upprörd jag blev... tack och lov att de som var med i programmet friades och fick tillbaka sina barn. Hur kan soc på på EN anmälan och sedan inte kolla ifall det finns en uns sanning i den anmälan??? Det är för mig en gåta!!!

Efter uppdrag granskning så var det dags att dra på sig ytterkläderna och ge sig ut i kolmörkret. Lillan blev kvällsrastad och så plockade jag in pållarna och kollade av dem innan kvällsmaten serverades.

Nu ska jag kolla lite på Efterlyst och sedan blir det sängen - förhoppningsvis så har halsonet mirakulöst försvunnit tills i morgon ;-) kan man hoppas...

Men roligare än så här blev det inte idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0