5/11 Lördag - Förkyld...

Släpade mig ut till stallet vid 8-snåret och släppte ut pållarna och serverade dem frukost. Förpassade mig sedan till soffan med kaffe och macka. Är tämligen förkyld och har inte orkat göra så mycket mer än att tillbringa min tid i soffan. På fm försökte jag plugga lite, läsa in mig på lite rapporter till min C-uppsats. Inte helt lätt när man nyser i kapp med sig själv.

Vid lunchtid så var jag i alla fall tvungen att ta mig ut till stallet för att mocka och fixa hästmaten. Som tur är så har jag inte feber - bara ont i halsen och snorig näsa. Sakta men säkert så klarade jag av att bli klar med stallfixet, men sedan var jag trött - så det fick bli soffan igen. Var hungrig men orkade inte laga någe mat  - alltså fick det bli en tallrik a-fil och müsli. Funkade bra. På em kom T för att kolla till mig. Han hade också shoppat med en flaska Otrivin åt mig. Kommer gå åt...

Under em så gjorde vi inget speciellt. Parkerade oss i soffan och kollade på V75. Vi hade spelat på en Harryboy och det hela började bra med 4 rätt i de 4 första loppen - men sedan var det stopp ;-)...

T hjälpte mig med att fixa lite mat - ugnsrostade rotsaker och stek kyckling fick det bli. Mätta och belåtna kollade vi sedan på en film - A-team fick det bli.

När vi kollat klart på filmen så var det dags för Lexi och T att åka till lägenheten. Jag parkerade mig i soffan igen och och så fick det bli morden i Midsomer på kanal 8. Det är gamla avsnitt, men det som går nu kommer jag inte ihåg att jag sett tidigare så då gör det inget med gamla avsnitt ;-).

Så pållan har fått hagvila idag också - men ridning funkar inge bra ihop med förkylning... hoppas den snabbt ger med sig så jag är pigg för jobb på måndag...

Sna nu släpa mig ut en snabbis ut till stallet en sväng för att ta in pållarna för kvällen och servera dem kvällsmaten. När kvällsnattningen av pållarna är avklarad så får det bli soffan för resten av kvällen.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0