3/10 Måndag - Motionspass...

Så var det åter måndag - en ny oförstörd arbetsvecka att ta itu med :-).

Dagen förlöpte bra på jobbet. Hade ett trevligt avbrott i form av en lunchdate med MK på Efesos - de har börjat med lunchservering och jag käkade fläskfiléspett - smakade smaskens.

Efter jobbet så var det åter jobbet och fullt ös till kl 17 när det var dags att åka hemåt. Planen för min kväll var en tur in till ridhuset och ett motionspass för mig och pållan. Men först hemåt...

Väl hemma blev det lite fil och müsli i magen - behövde inte käka mer efter den stadiga lunchen. Lagom när jag satt på kaffet så kom T. Eftersom planen var en tur till ridhuset så ville jag ha lite backup ifall det skulle bli lastningsstrul.

Efter kaffet så tog jag itu med stallsysslorna, mockning, på med nytt spån, rengöring och påfyllning av vattenhinkar, hästmat fixades. Pållarna blev inplockade till sina boxar strax innan 19-snåret och T fixade så trailern hakades på min bil.

Var klar med häst och utrustning cirka 30 min senare och idag så klev pållan på trailern utan minsta problem. Bra.

Och så full fart mot ridhuset och vid 19.40 satt jag i sadeln - inte allt för toksent med andra ord :-).

Ridpasset gick hyfsat. Oktawia skötte sig bra, men jag hade lite problem med kroppen idag - mitt högra ben levde sitt eget liv och det kändes som om jag var helt stelopererad mellan axlarna... men så är det ju bland... bara att rida på och gilla läget. Efter uppvärmningen så var min plan att jobba lite på pållans rakriktning. En hyfsad enkel övning är ju att rida rakt fram och "ställa" hästen i nacken. När det gäller Oktawia så är det inga problem att ställa till vänster... värre är det att få en ärlig ställning till höger. Hade problem att få damen avslappnad och acceptera ställning till höger. Hon bet sig fast och la huvudet på sned... både i skritt och i trav.

Passade på att rådfråga en instruktör som råkade befinna sig i ridhuset, och fick rådet att ta ett uppresande tygeltag med höger tygel när pållan ville lägga huvudet på sned.

Testade tipset och då var ridhuset tomt så jag kunde utnyttja 80 m raksträcka - fick faktiskt det hela att funka så då var jag nöjd :-).

Efter ett ridpass på 50 min så var både jag och pållan nöjda :-)



När vi skulle åka hem så klev pållan snällt in i trailern även denna gången och så full fart hemåt i kolmörker och regn...

Väl hemma blev pållan ompysslad som vanligt. Bianca blev genomkollad, men var mest intresserad av mat. Så kvällsmaten serverades och jag tog sedan hand om trailern och parkerade den på sin plats. Plockade iordning på all utrustning och så var jag klar i stallet för idag.

Hann in till TV för att se större delen av CSI NY och nu är det sängen som väntar.

Så detta var allt för idag.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0