4/10 Tisdag - Trevligheter...

I natt har det blåst och när jag åkte till jobbet så såg jag att partytältet blåst omkull igen. T ställde upp det åt mig igår kväll.

När jag kom hem från jobbet, så hade partytältet blåstiväg ytterligare en bit och dessutom knycklat ihop sig... bara att inse - detta var döden för mitt partytält... får bli ett nytt till nästa år ;-)




T kom vid 17.30 snåret så när jag var klar med mockningen så hjälpte han mig att packa ihop skräpet så min väg återigen blev framkomlig. Metallpinnarna hade gått av på flera ställen och taket hade blåst sönder - så tältet har verkligen gjort sitt. Dock har det klarat sig bra hela sommaren så det har ju fyllt sin funktion.

T var sedan kvar hemma hos mig och var hundvakt och tog hand om pållarna. Jag hade förberett allt i stallet så han bra skulle behöva plocka in pållarna vid 19-snåret. Pga blåsten så behöver de komma in i stallet och få vila.

Jag själv for in till stan och träffat ett gäng glada arbetskamrater på Il Cappucino. Där käkade vi italiensk buffé och hade himla trevligt. Det var även bildvisning och information om Capri - underhållande information från ägaren av Il Cappucino ;-).

Maten var hur god som helst... här är det omgång två från buffen - sedan var jag proppmätt ;-)



Strax innan kl 22 var det dags för mig att bryta upp - parkeringstiden var slut och jag behövde hem och sova. T hade också åkt någon timma tidigare så jag behövde hem till djuren. Kvällsmateningen av hästarna blev avklarat direkt när jag kom hem. Sedan blev det en stunds nedvarvning i soffan och mycket mer än så händer inte ikväll.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0