8/10 Fredag - Fotokurs...

Idag har jag haft besök av sotaren. Eftersom T nu går i skola och hade håltimmar idag, så kunde han ta hand om sotaren. Passade bra eftersom jag hade vansinnigt mycket att göra på jobbet och alltså slapp ta ledigt från jobbet.

Jag trodde att sotarbesöket gällde den årliga sotningen, men det visade sig vara en inspektion! Tur att jag inte visste om - för då hade jag nog blivit nervös ;-). Hur som helst - skorstenen och rören var i alla fall i sin ordning och jag får fortsätta elda :-).

Så efter en hektiskt arbetsdag så var det full fart hem. T och jag käkade grillad kyckling innan jag gick ut i stallet och fixade med mockning, på med nytt strö, byte av vatten och fix av hästmaten.

M1 hade varit ute på fm och fixat pållans motion i form av uteritt - mitt i värsta regnovädret! Nu på em-kväll så hade regnvädret dragit bort och det var fint väder. Dessutom var det helt vindstilla även om det nu börjar bli lite kallare.

Alltså kunde pållarna vara kvar ute under kvällen medans jag åkte iväg på kvällen fotokurs.

Idag var det dags för träff nr 2 i höstens fotokurs Fotografisk fredag :-). Så när jag var klar med stallet så var det full fart in till stan igen. Lillan hade sällskap i form av T och det fick duga ;-)

Under kvällens fototräff så kollade vi på varandras bilder. Vi var några som ska tävla i EVIN fick visa våra bidrag och få feedback på dem. Jag fick jättebra kritik för mina bilder och det roligast var att min farvoritbild också var den som kursledare var bäst :-D. Övriga kurskamrater visade också jättefina bilder :-)

Hade en mycket trevlig stund kväll med trevliga diskussioner och många fina bilder, som tog slut alldeles för fort ;-).

Var hemma igen vid 21.30-snåret och då var det dags att plocka in pållarna. Däremot så såg jag inte röken av några pållar när jag öppnade dörren till hagen. Jag hällde upp hö och kraftfoder - skramlade runt ordentligt i stallet så jag skulle höras. Ropade som en galning på pållarna... men de lös med sin frånvaro. Jaha - bara att ta pannlampan och traska ut i kolmörkret och se ifall jag hade kvar några pållar i hagen...

Oktawia och Bianca stod som vanligt längst ner i sommarhagen. De såg tämligen förvånade ut när jag kom gående... men lät sig fångas in och så traskade vi in i stallet. Åh, Mat! var deras reaktion ;-). Alltså verkade de uppskatta att få komma in  i sina boxar.

Alltså klar i stallet för kvällen. Jag själv förpassade min in i huset och soffan för att kolla på Tyst vittne på 7:an och detta fick avsluta denna kväll.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0