1/9 Torsdag - Träningspass...

Vaknade upp lmed ett lätt svullet högeröga.... drabbats av någon form av eksem, ögonlocket röd svullen så jag knappt fick upp ögat. Dock inte ont i själva ögat och fick i linserna utan problem. Skumt... jag har ju pollenallergi och är bl.a allergisk mot gråbo - som blommar för fullt. I vanliga fall brukar jag bli täppt i näsan, men det är klart - en allergi kan ju förändra sig. Jag har i alla fall inte testat nåt nytt smink eller kräm de senaste dagarna.

Tyvärr gjorde svullnaden att jag kände mig extremt trött fram på em. Det var jobbigt att hålla uppe ögonlocket helt enkelt. Började fundera på hur jag skulle klara av kvällens inplanerade ridlektion. Så vid 16-snåret flexade jag ut och åkte hem. Visade sig vara ett smart drag eftersom jag kom hem lagom till värsta åsk och regnovädret.

Snabbt byte av kläder och så ut till pållarna och in med dem i respektive box. På med fleecetäcke på Oktawia så hon skulle hinna torka upp lite och så fick pållarna lite hö att tugga på.

Jag själv förpassade mig sedan in i huset och fick i mig lite mat. Var dock VÄLDIGT trött och eftersom jag åkt hem från jobbet en timme tidigare än vad jag räknat med så fick det bli soffan en stund. Lyckades faktisk slappna av och halvsova i 45 min.

Vaknade till liv av att Lillan stod och morrade... visade sig att det var T som stod och knackade på dörren... Det var meningen att vi skulle  mötas upp vid ÖFK, men tydligen var han och Lexi ute och åkte lite.

Jag drog på mig ridkläder och så full fart ut till stallet. Lexi for runt som en vettvilling i trädgården och Lillan var placerad i min bil - något som hon i allra högsta grad var nöjd över ;-).

Jag fixade iordning Oktawia för ett träningspass i ridhuset och 18.15 var vi klara och for iväg. Hade stämt träff med P kl 18.30 och vi var alla på plats på utsatt tid.

Det var dags för dagens motionspass iform av lite träning för P :-)

Ridpasset fick gå ut på att försöka få ordning på min kropp. Jag har svårt att hålla skänklarna på rätt plats, kortade upp lädren ytterligare ett hål och fick lite bättre stabilitet. Det stora problemet jag har är mina händer. Tycker jag böjer på armbågarna,  men inte tillräckligt mycket. Oktawia är mycket tydlig med att visa när hon är missnöjd med mina skumpande händer och glappande tyglar - så det går inte att missa det hela liksom. Förstår inte att det ska vara så himla SVÅRT!!! Men men, det är väl bara att träna vidare och se glad ut ;-).

Största problemet med händerna har jag i traven... korta stunder såg det bra ut... väldigt korta stunder ;-)



Har lite lättare att hålla kolla på händerna i galoppen...



Efter det svettiga ridpasset så skrittade jag av pållan runt SM-banan. T följde med så Lexi fick en liten promis. Tidigigare hade han vart ute och vallat Lillan, så nu fick det bli Lexis tur.

Regnet hade försvunnit och det var en vacker solnedgång med dimma på väg in över Karlslundsgärderna...



Ett gärde som håller på att ställas inordning inför helgens fälttävlandstävling på ÖFK.

Efter avskrittningen så var det en lite svettig pålla som snälllt klev in i trailern och en mycket svettig matte som satte sig i bilen och for hemåt.

Väl hemma så blev pållan omhändertagen. Sedan fick hon stå på stallgången en stund eftersom jag inte hann mocka innan jag åkte in till ridhuset. När mockningen var avklarad så blev det åter boxen, samma procedur med Bianca och sedan fick pållarna sitt kvällshö att tugga på under tiden som jag tog hand om alla prylar i bilen, mockade ut trailern och parkerade den på rätt ställe. Passade också på att utöva lite lädervård innan Oktawia fick sitt kraftofder och stallet sedan släcktes för natten.

Var således klar i ungefär samma tid som vanligt - runt 21-snåret ;-). Lite soffhäng och CSI Maimi innan det är dags att inta horisontalläge.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0