9/9 Fredag - Fredagsmyset...

Åkte till jobbet i morse med en plan över vad jag skulle göra... men när jag kom till jobbet hann jag knappt in i mitt kontor innan förvaltningschefen dök upp. Tyvärr hade det hänt saker sedan igår så det var bara att lägga allt åt sidan och göra en brandkårsutryckning. Resten av dagen försvann i totalt kaos... Så när jag väl kom från jobbet vid 16.45 var rämligen trött. Blev en snabb vända in på Willys för att shoppa lite mjölk, a-fil, bröd osv. Sedan full fart hemåt.

På vägen hem så hörde T av sig, han var i skogen och plockade svamp och skulle svänga förbi mig på vägen hem. Så när jag kom hem så fixade jag lite soppa till middag och så blev det kaffe. T fastnade i skogen för jag hann både käka och fika innan han dök upp. Alltså fick fika i ensamhet för jag var tvungen att ta itu me stallet - men jag tror att T var tämligen nöjd med att sitta ute och rensa sin svamp ;-).

Lexi var i alla fall nöjd med att få springa lös och hålla koll på stallkatten. Lillan var placerad i min bil, vilket hon var tämligen nöjd med.

När jag var klar med mockningen och fix av hästmat så hakades trailern på plats och jag var klar med allt ungefär lagom när M1 och P dök upp. Hann till och med skruva isär kontakten till belysningen på trailern. Vänster blinkers har glappat ett tag, vilket visade sig bero på att den kabeln satt löst. Så lite micklande, skalad kabel osv så lyckades T och jag få fast kabeln och blinkersen funkade. Hoppas det håller i sig nu och inte blir glapp igen.

Vid 19.30 så var M1 klar med pållan och vi for iväg till ridhuset. T och Lexi åkte vidare till lägenheten. Han såg inte alls vitsen med något fredagsmys i ridhuset ;-).

Under tiden som M1 red fram pållan så hjälpte jag P att släpa fram hindermaterial. Lillan tyckte det var lattjo att få springa lös i ridhuset och sniffa i sdanden... däremot så tyckte hon inte det var lattjo att behöva stå stilla i mitten när M1 och pållan skulle skutta över små hinder.

Oktawia tyckte dagens övning var svår... rida runt på en stor volt och skutta över ett par hinder - det är svårare än vad man skulle kunna tro.




Framför allt EFTER hindret... svårt att få ordning på galoppen och pållan blev nog mest frustrerad - men visade att hon inte bara kunde skutta över hinder, utan även vifta med baktassarna jetehögt uppe i luften ;-)




För övrigt så tyckte nog pållan att det var lattjo lajbans värre att få skutta över små hinder - det är i alla fall bra för rumpmusklerna att få skutta runt lite  ;-)




När ridpasset var avklarat så for jag och pållan hemåt. Var hemma strax efter 20.30 - inte så farligt sent idag med andra ord.

Pållan blev omhändertagen. Alla prylar plockades undan och så serverades kvällsmaten till pållarna. Bianca fick klara sig med en snabb koll och så lite gos. Hon var mest intresserad av maten i vilket fall som helst ;-)

Resten av fredagkvällen avslutas sedan framför TV:n. Ska nu kolla klart på Tyst vittne på TV4+ och detta får avsluta med fredagkväll :-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0