10/4 Tisdag - Jobb igen...

Då var det slut på långhelgen och åter dags att åka till jobbet. Uppenbarligen har jag vilat ordentligt under helgen för jag kände mig riktigt pigg och stämplade in INNAN kl 8 på morgonen - det tillhör inte vanligheterna... ;-)

Full fart på jobbet hela dagen och så hem igen. Idag var planen att M1 skulle träna pållan i ridhuset. Alltså blev det snabbt i med lite mat för min del och full fart ut till stallet. Mockade och fixade iordning pållarnas mat. Vädret var allt annat än trevligt - det spöregnade iskallt reng. När jag var klar i stallet fick alltså pållarna komma in. Oktawias täcke var dygnsurt, men inte läckt igenom som tur var. Det hängdes upp på tork och pållan fick på sig ett fleecetäcke i väntan på att bli borstad. Bianca har ju tjock päls och går utan täcke - tänkte lägga på henne ett fleecetäcke för att snabbt torka upp pälsen. Den lilla fröken löste snabbt problemet själv. Detta genom att rulla sig ett otaliga gånger och få ett tjocktlager med spån i pälsen som hon sedan skakade av sig... ;-)

M1 och P kom vid 19-snåret och Oktawia blev iordningfixad för ett dressyrpass inne i ridhuset. Eftersom det spöregnade så skippade jag och Lillan promenader. Jag hade med mig videokameran och filmade lite istället ;-).

Oktawia behövde som vanligt lite övertalning för att komma igång, men skötte sig för övrigt bra under träningspasset.




Var hemma igen någon gång strax efter 21-snåret - det gick långsamt att köra hemå pga det dåliga vädret. Spöregn, kolsvart och risk för vattenplaningen... Inte det roligaste att behöva köra i, men till sist så var vi tryggt hemma igen och pållan blev omhändertagen. När jag var klar med allt i stallet och hästar så var klockan nästan 22 och min kväll får nu avslutas med lite nyheter på TV4. Så detta var allt för idag :-).

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0