24/4 Tisdag - Cykelpremiär...

Började dagen med en kraftansträngning.... dags för cykelpremiär. Jag är ju med i cykelutmaningen och behöver alltså dra mitt strå till stacken . Cykling till och från jobbet och under arbetstid är det som gäller. Eftersom jag VERKLIGEN behöver komma igång med cyklingen och upp konditionen var jag snabb att anmäla mig till vårt lag på jobbet. Är alldeles för mycket tävlingsmänniska för att att inte anta utmaningen... Inget att be för och inget regn - bara att hoppa på järnhästen och kämpa sig till jobbet...

Efter 500 meter på grusvägen så var jag på väg att vända... insåg att jag är helt otroligt dåligt tränad.... 7 km raksträcka väntade sedan och jag cyklade mina 13 km till jobbet på ren vilja....



45 minuter senare var jag så framme på jobbet. Lite lätt trött och det var allt tur att batteriet var slut på min cykeldator. När jag har bra kondition så cyklar jag till jobbet på knappt 30 min - det gick alltså rätt sakta...

Resten av dagen försvann snabbt och när det var dags att fara hemåt så fick jag skjuts hemåt av T. Med tanke på att jag är hemskt otränad så vill jag inte riskera att överanstränga mig... dessutom har jag min gamla knäskada som jag inte vill förvärra.

Väl hemma så blev det lite mat och så en fikastund innan det blev full fart ut till stallet så jag hann fixa allt i stallet innan M1 dök upp vid 19-snåret. Oktawia blev iordningfixad för ett ridpass i ridhuset och strax innan kl 20 var på plats vid ÖFK. Jag passade på att åka iväg och tanka i lite bensin i bilen och så en promis med Lillan under tiden som M1 värmde upp Oktawia. Vi förpassade oss sedan till ridhuset och spanade på ekipaget. Som vanligt tränades det bl.a på övergångar och tempoväxlingar och pållan skötte sig bra. Vid 21-snåret var träningspasset av klarat och pållan klev snällt  in i trailern och vi for hemåt.

Pållan blev sedvanligt omhändertagen och jag fixade klar allt i stallet innan jag och Lillan förpassades oss in i huset. Nu blir det lite nyheter som får avsluta min kväll - i morgon ska jag försöka orka upp lite tidigare så jag hinner cykla till jobbet så jag är på plats kl 8.00...

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0