26/4 Torsdag - Träningsvärk...

Idag blev det bilen idag till jobbet. Och tur var väl det... ont i rumpan har jag, men framför allt så kom en fruktansvärd tränngsvärk smygande. Värre och värre blev det framåt dagen och när det var dags att ta sig hemåt så kom jag knappt upp från min kontorsstol :-O. Man skulle kunna tro att jag skulle få träningsvärk i benen, men vart satte den sig... jo i RYGGEN.... När jag kom hem så kom jag knappt ur bilen pga ryggen var helt kraschad!!

Som tur var hade T kommit så efter det att vi fått i oss lite käk och kaffe fick jag hjälp med stallet.  Det funkade rätt bra att mocka så länge jag inte böjde mig för mycket framåt, men att tömma dygnkärran och fixa hästarnas vatten - det fick T göra. Att lyfta tungt det gick bara inte... Insåg att det där med ridning - det var bara att fetglömma för dagen. Jag släpade mig in i huset och T for iväg till lägenheten. Jag parkerade mig vid datorn och roade mig med att fixa med min dator, bl a så hade jag 350 olästa mail (mestadels reklam). Det tog någon timme...

Jag har också lyckats fixa iordning bilden på Niksom, Oktawias pappa. Jag har inget photoshop eller annat bra bildbehandlingsprogram, är inte speciellt road av bildbehandling ;-). Men efter lite letande på datorn så hittade jag ett enklare program så det gick att beskära jpg-filen och jag lyfte ur fotot på Nikson och fixade skärpan i bilden också.

Får jag presentera: Nikson, född 920623, e.Niger e.Filisa, av rasen wielkopolski




Det står också klart vart Oktawia har ärvt sin hängande underläpp ifrån ;-)

Enligt de uppgifter jag hittat om Nikson så ska han vara svartskäck och han har lämnat skäckar, så uppenbarligen bär han på skäckanlag trots att han inte har så mycket vitt... Himla kul att äntligen har kommit över bild av Nikson :-D

Vid 20.30 lyckades jag släpa mig ut till stallet och när jag gått en stund så funkar det rätt bra att röra på sig. Pållarna plockades in i stallet och efter en sanbb koll att allt var OK med dem så serverades kvällsmaten och jag släpade mig in i huset. Nu får det blir lite TV resten av kvällen. Ska kolla på Criminal minds innan det blir en närmare titt på kudden. Planen är att jag ska cykla till jobbet i morgon - återstår att se om jag lyckats med den planen...

Så detta är allt för idag!

/Lizzie

Vid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0