3/4 Tisdag - Hemaktiviteter

Som vanligt full rulle på jobbet och så full fart hemåt. M1 är fortfarande sjuk och planen för kvällen var en uteritt. Tyvärr kom jag iväg lite sent från jobbet så när jag väl fått i mig mat och fixat stallet så var klockan 19. För att slippa rida ut i skymning så ändrade jag planerna till tömkörning istället.

Fick idag också ett trevligt meddelande från min fotoklubb. I januari skickade jag in 5 kollektionsbilder till tävlingen RIFO 2012. Jag har inte vunnit något pris, men min kollektion har blivit uttagen till visningen på RIFO 2012. Det är lika häftigt som att få pris eller diplom :-D

Det är nämligen 171 stycken som lämnat in bidrag till kollektionsklassen och totalt är det 577 bilder. 15 stycken kollektioner har blivit uttagen till visning. Så himla kul och jag känner mig stolt och glad :-D.


Glad i hågen gav jag så ut i stallet och fixade mina stallsysslor. När jag var klar mockningen så plockade jag in pållarna. Oktawia fixades iordning för ett pass med tömkörning och idag så höll vi till på min vändplan. Framskrittning skedde på vägen ToR. Oktawia skötte sig bra och vi tränade på övergångar, både trav-skritt-trav och galopp-trav-galopp. Dock var det mycket att spana på ute på de öppna vidderna... så vid varje halt var damen tvungen att glo ordentligt ;-)



Tömkörningspasset varade i 40 min och en nöjd pålla återvände till stallet. När Oktawia var ompysslad så tog jag itu med Bianca. Den lilla fröken ser förskräcklig ut i pälsen. Att det är en svart ponny är svårt att se för tillfället. Då hon är helt grå av mjäll... Hon fäller hur mycket som helst och tyckte det var urskönt när matte gnodde runt med massageborsten ;-) Mycket päls var det som lossnade och det mesta sig på mig och mina kläder...

Nöjd liten Bianca blev sedan återbördad till sin box och pållarna fick sin kvällsmat. Var klar med allt i stallet vid 21-snåret och min kväll får nu avslutas med "Mannen som kan tala med hundar" på 7:an. Intressant är det!

Så detta var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0